פלר חסון נגד ראוכברגר: "ארגונים פלורליסטיים התלוננו"

לאחר שמ"מ ראש העיר ביטל את השתתפותו בכנס שנערך במקום קונסרבטיבי, דורשת חברת המועצה פלר חסן-נחום התנצלות: "ציפיתי שתנהג בצורה ממלכתית, כפי שכבר ראיתי ממך בישיבות המועצה"

אליעזר ראוכברגר
אליעזר ראוכברגר

המשנה לראש העיר פלר חסן-נחום שיגרה מכתב נזעם לממלא מקום ראש העיר אליעזר ראוכברגר בשל ביטול השתתפותו בכנס שנערך בבניין השייך לקונסרבטיבים. לדבריה, היא קיבלה עשרות פניות מארגונים המביעים מורת רוח מהביטול. חסן-נחום מצפה מראוכברגר להתנצלות.

כפי שפורסם לראשונה ב'השבוע בירושלים', יו"ר תנועת 'דגל התורה' המקומית מ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר הוזמן ואף אישר השתתפות בכנס ארצי של לשכת שמאי מקרקעין, מתוקף תפקידו כמחזיק תיק תכנון ובנייה. אלא שברגע האחרון גילה כי האכסניה שבה התקיים האירוע משויכת וקשורה לקונסרבטיבים.

לאחר שהכנס התקיים בהיעדרו של ראוכברגר, שיגרה לו המשנה לראש העיר פלר חסן-נחום מכתב, בו טענה כי התנהלותו לא הולמת את תפקידו: "ברצוני להביע את אכזבתי העמוקה. הן מתוקף תפקידי כמשנה לראש העיר והן כאזרחית תושבת ירושלים, ציפיתי מיושב ראש ועדת תכנון ובנייה, ממלא מקום ראש העיר אשר אמון על כלל תושבי העיר, השטחים והמבנים שבה – שלא לנהוג ביחס של איפה ואיפה, ציפיתי שתנהג בצורה ממלכתית ומכובדת, כפי שכבר ראיתי ממך בישיבות המועצה", כתבה.

לדבריה, "עשרות ארגונים פלורליסטיים בעיר, ביניהם גם ארגונים בעלי צביון דתי, פנו אליי מאז המקרה בבקשה להביע את מורת רוחם לאור בחירתך להיעדר מהאירוע הרשמי".

פלר חסן-נחום טוענת במכתבה כי התפקיד בעירייה לא מאפשר לנבחרים לפעול כאילו היו רק אנשים פרטיים וכי "אין אנו יכולים לערב את הערכים האישיים בהם אנו מאמינים מאחר ותפקידנו הציבורי קודם הוא ועבור כולם הוא, ללא יוצא מן הכלל. גם חברי הזרם הרפורמי והתנועה המסורתית הינם תושבי העיר ולהם הזכות לקבל יחס הולם מנציגי הציבור ועובדי העירייה, ככל אדם אחר".

בסיום מכתבה, מביע היא תקווה "שתשקול דברים אלו בשנית, תחזור בך מהחלטתך ותביע התנצלות מתבקשת".

כזכור, ראוכברגר הצהיר עם ביטול הגעתו כי "מדובר בתנועה שחרתה על דגלה את הכפירה בתורת ישראל והפגיעה במסורת ישראל ובעם ישראל, כבוד הוא לי לא להגיע למקום כזה שכל מטרתו היא פגיעה בעם היהודי".

השארת תגובה