זה מתחיל: "חילוקי דעות בין אנשי גנץ ללפיד"

על רקע הנסיקה בסקרים מתברר כי מאחורי הקלעים של מפלגת 'כחול לבן' מתנהלים חילופי האשמות בין אנשי גנץ לאנשי לפיד – "עד שהגעתם הכל זרם על מי מנוחות"

בני גנץ
בני גנץ

על רקע הסקרים האחרונים המצביעים על היחלשות כוחה של מפלגת 'כחול לבן' פורסם אמש על חילוקי דעות קשים בצמרת המפלגה בין אנשי בני גנץ לאנשיו של יאיר לפיד.

על פי הדיווח, במהלך אחת הישיבות שהתנהלו לאחרונה במפלגה אנשי יש עתיד אמרו לאנשי גנץ שקמפיין הבחירות "לא חד ואינו אפקטיבי". בתגובה לכך, אמרו אנשי גנץ לאנשי יש עתיד כי "הקמפיין עבד מצוין עד שהגעתם".

עם זאת, במפלגת כחול לבן הכחישו את הדיווח ואמרו, כי "יש יחסים מעולים ועבודת צוות בין המנהיגים ובין היועצים וניתן לראות את התוצאות בשטח – תוך זמן קצר הפכה כחול לבן למפלגה הגדולה ביותר".

בתוך כך ערוץ 20 דיווח כי במטה גנץ החליטו כצעד אסטרטגי ל'העלים' את גנץ מהקמפיין עד לשבוע שלפני הבחירות.

אחד הפעילים במפלגה תקף את היוזמה והאשים כי 'מנסים להסתיר את גנץ'.

לדבריו, "גנץ מסתתר, אין מילה אחרת להגדיר את זה. הרבה מהרכזים בשטח לא אוהבים את זה אם לומר את האמת. לא יכול להיות שאני רוצה לארגן לגנץ כנס בהשתתפות 800 איש – ואומרים לי שהוא עושה כנסים רק בסוף מרץ, כלומר בשבוע האחרון לפני הבחירות".

הפעיל הוסיף, כי "הלחץ כרגע הוא, להשיג יותר מנדטים מהליכוד כדי שגם מפלגות אחרות, מגוש המרכז והימין, יסכימו לחבור לממשלה בראשות גנץ. זה לא יהיה קל כי לליכוד יש מנגנון שטח חזק שכולל ראשי ערים וסגניהם. מה יש לנו? את הפעילים של לפיד, שבבחירות האחרונות הביאו לו בקושי 11 מנדטים".

הוא מעריך, כי "במידה וגנץ לא ירכיב את הקואליציה. הכל יתפרק. לפיד יחזור ל'יש עתיד', בוגי יחפש אופק אחר וגנץ יישאר עם עשרת המנדטים שלו – וזה כלום כי ביום שאחרי נתניהו. איך הוא יתמודד ככה מול 30 מנדטים של הליכוד?".

השארת תגובה