הרצוג: "נתניהו לא מסוגל – יש לערוך בחירות חוזרות"

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני התייחס הרצוג להקמת הממשלה ואמר כי "יש פה רגע נדיר, ממש נדיר למחנה פוליטי גדול וחזק, למנוע הקמתה של ממשלה איומה לישראל" ■ נתניהו מנסה להקים ממשלת 61, אינני מתכוון לעזור לו. אלא להחליף אותו"

 יצחק הרצוג. צילום: פייסבוק
יצחק הרצוג. צילום: פייסבוק

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני התייחס בפתח ישיבת הסיעה להרכבת הממשלה ואמר כי הוא פועל לבדיקת ההתיכנות לממשלה חילופית. "אנחנו בעיצומה של מערכה ציבורית ופוליטית משמעותית ביותר", פתח הרצוג בדבריו. "כבר חודשיים נתניהו לא מסוגל להרכיב ממשלה ולהביאה לאישור הכנסת. יש פה רגע נדיר, ממש נדיר למחנה פוליטי גדול וחזק, למנוע הקמתה של ממשלה איומה לישראל".

לדבריו, "המאבק והבחירה היא בין 2 תפיסות עולם ובין מחנות שונים. ולכן, כאשר אני אומר, וגם פועל כבר זמן, לבדיקת ההיתכנות לממשלה חלופית שאף אחד לא יתבלבל: אני מדבר על ממשלה בראשותי כי בכנסת הזו ובמערכת הפוליטית כולה רק אני מסוגל לכך".

בסיום דבריו פנה לחברי הקואליציה ואמר כי מפלגתו לא לקואליציה להוביל. "לא תוכלו להוביל את המדינה בתמיכה בדרכו של נתניהו. אנחנו לא ניתן לכם להוביל, לא תוכלו לתפקד. ממילא התחייבויות הקואליציוניות שהושתו על הממשלה הן למיליארדי שקלים של בזבוז, לאינטרסים שאין בינם לבין טובת הציבור ולא כלום- עדיף להוציא אותם על הכרעה חוזרת של העם- שייתבקש להחליט בין שתי המפלגות הגדולות. בין נתניהו – לביני"

"נתניהו מנסה להקים ממשלת 61", חתם הרצוג. "אינני מתכוון לעזור לו. אלא להחליף אותו. אם לא בתוך הכנסת הזו, אז בבחירות חוזרות".

השארת תגובה