כלכלה זה לא רק מספרים

כסף מניע את העולם ומי שיודע איך הוא עובד יכול להשפיע על החברה ועל הציבור. למזלם של סטודנטים עם כישורים אנליטיים, יש גם מסלולי הכשרה מיוחדים שמאפשרים להגשים את החלום מהר ובמקצועיות

ספרות
ספרות

כלכלה מתארת יחסי גומלין בין בני אדם. עוד לפני שמתייחסים להיבט המסחרי, צריך לקחת בחשבון שכל חברה מסורתית או מודרנית נשענת על החלפת מוצרים ושירותים באמצעות סוגים כאלה ואחרים של כלכלה. המשמעות בפועל היא שכלכלה זה לא רק מספרים, חישובים וסטטיסטיקה ושמאחורי כל החלטה יש אנשים בשר ודם.

התלות בכלכלה מייצרת בשנים דרישות חדשות. כיום לא מספיק לדעת מתמטיקה על מנת להבין את המערכת הכלכלית, אלא צריך להכניס למערכת השיקולים גם פוליטיקה, רגולציה, דיני משפט ואפילו דת. בין היתר, כלכלה מושפעת משלל התנהגויות של פרטים וארגונים בחברה והיא גם משתנה בהתאם לחוקים, הנחיות ותקנות. זו למעשה הסיבה העיקרית לכך שיש צורך במסלול לימודי כלכלה ובסטודנטים שמבינים את העולם הזה.

מה לומדים על כלכלה?

בלימודי כלכלה משלבים בין ההיבט הפרקטי והתאורטי הרחב של התחום. הלימודים מתחילים בנושאי כלכלה מובהקים כמו סטטיסטיקה, מיקרו כלכלה ומקרו כלכלה, אך הם ממשיכים עם נושאים שקשורים ללימודי פסיכולוגיה, מדעי הרוח ומדעי החברה. בין לבין, הלימודים מאפשרים לסטודנטים להתנסות בסדנאות מעשיות על מנת לראות מקרוב כיצד כל החלטה כלכלית משפיעה על החברה ועל האנשים שחיים בה.

רק לאחרונה קיבלו למשל סטודנטים הזדמנות פז לבחון החלטות כלכליות במישור חברתי רחב יותר. זה קרה על רקע ההחלטה להכניס לתוקף את חוק המזומן, במטרה להתמודד עם הלבנות הון במאות מיליוני שקלים בשנה. מטבע הדברים, "חוק המזומן" משפיע ועוד צפוי להשפיע בצורה משמעותית על אנשים, עסקים וארגונים וסטודנטים לכלכלה יכולים לראות את התהליך הזה מקרוב ובזמן אמת.

איזה יכולות נדרשות בתואר?

נושאי הלימוד בתואר ראשון בכלכלה מלמדים על היכולות הנדרשות על מנת להתמודד איתו בהצלחה. בראש סדר העדיפויות נבדקים הכישורים האנליטיים של הסטודנטים, זאת על מנת לאפשר להם לעבד מידע גולמי ולחלץ ממנו ממצאים ומסקנות. לאחר מכן ממיינים סטודנטים לכלכלה לפי תוצאות מבחני בגרות במתמטיקה באנגלית, על סמך הפסיכומטרי ולעיתים גם על בסיס ראיון אישי.

במהלך התואר עצמו נדרשים הסטודנטים לשמור על ריכוז ולבחור בכל רגע נתון את הכלי הנכון לניתוח כלכלי של סיטואציה מסוימת. זו מטבע הדברים פעולה שמחייבת מיומנות, לכן מטרת הלימודים היא להעניק לסטודנטים סביבה תומכת ומשלימה. התמיכה באה לידי ביטוי בהרצאות פרונטאליות של אנשי מקצוע מתחומים שונים ובתיאום של מגוון סדנאות, מפגשים וסיורים.

לסיכום, לימודי כלכלה כוללים הרבה יותר ממספרים והם ללא ספק מניעים את העולם כפי שאנו מכירים אותו. לסטודנטים עם כישורים מתאימים כדאי להשתלב בתחום ולהפיק ממנו ערך מוסף.

השארת תגובה