לקוחות אורנג'? מגיע לכם שובר של 100 שקל

אורנג'
אורנג'
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

בית-המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה לפני כמעט עשור נגד פרטנר, בטענה שצירפה מנויים לחבילות תוכן סלולרי וגבתה תשלום על פאנטון (צליל המתנה לשיחה) ללא הסכמה מפורשת של הלקוח.

במסגרת הסדר הפשרה סוכם שהחברה תפצה 485,855 אלף לקוחות ולקוחות לשעבר, לא כולל לקוחות עסקיים, ב"מוצרי פרטנר" בשווי 48.5 מיליון שקלים.

הצדדים הגיעו להסכמה על הסכם פשרה כבר ב-2016, אלא שהתעוררו מספר מתנגדים להסדר דאז.

התובע הייצוגי טען כי במשך 10 חודשים החברה חייבה אותו ב-5.97 שקלים בגין פאנטון, בסך 28.48 שקל בחודש בקו אחד ו-34.63 שקל בקו שני. לטענתו, מעולם לא ביקש את השירותים המתקדמים האלה והם נכפו עליו. בבקשה לתביעה טען כי פרטנר נוהגת כך כלפי לקוחותיה: תחילה ניתנים השירותים המתקדמים ללא תמורה לחודש או חודשיים ואם הלקוח לא מבטל אותם מתחילה המשיבה לחייבו בתשלום.

פרטנר טענה לעומת זאת, כי אינה מנחה נציגים לתת שירות ללקוח ללא הסכמתו והלקוחות מודעים לכל סוגי השירותים הניתנים להם והחיובים בגינם על גבי החשבון החודשי שנשלח אליהם. לטענתה המבקש חתם על טופס בקשה לקבלת שירות פאנטון לגבי שניים מהקווים שבבעלותו שאינם נשואי הבקשה ולכן חזקה כי הכיר את השירות ותנאיו. בנוסף, נשלחו לו גם הודעות אודות סיום הטבת החינם בסמוך למועד סיומה.

הפיצוי מגיע לכל הלקוחות שחויבו בגין חבילת תוכן או פאנטון בין התאריכים – אפריל 2003 ועד סוף דצמבר 2011 ולא עשו שימוש בשירותים אלו.

הזיכוי יוענק בשובר ובו יצוין תום תוקפו. הלקוחות הזכאים יוכלו לרכוש ציוד שפרטנר מוכרת וכן להשתמש בשובר עבור תיקון מכשירי סלולר. באמצעות השובר ניתן יהיה לשלם עבור משלוח למוצרים שירכשו באתר האינטרנט של החברה. בנוסף השובר יכובד במלוא ערכו גם לגבי מוצרים הנמכרים בהנחה או במבצע בכל מרכזי השירות של פרטנר, בחנויות ובדוכנים שלה וכן באתר האינטרנט שלה, אך הם לא יהיו ניתנים למימוש אצל משווקים אשר אינם נקראים במפורש פרטנר.

יחד עם זאת לא תהיה כל הגבלה במספר המוצרים אותם יוכלו לרכוש הזכאים במסגרת השוברים ובנוסף יוכלו לרכוש בזמנים שונים במהלך תקופת המימוש, ללא כל תנאי ובשווה ערך לתשלום במזומן אך ללא אפשרות לסחור בשובר.

איך מקבלים את השובר

החברה תשלח לחברי הקבוצה הזכאים בדואר ישראל או מסר עם קוד שובר בו תיידע כי השובר ניתן במסגרת תובענה ייצוגית וכן פרטים בדבר תוקף השובר ותחולתו. בנוסף יכלול הפניה לעמוד הפייסבוק של החברה ובו הסבר אודות ההטבה.

לאלו שאינם לקוחות החברה במועד תחילת המימוש, תשלח החברה את המכתב לכתובת המייל הרשומה אצלה בתוך חודש מתחילת תקופת המימוש על כן כדאי שתפשפשו במייל הישן במידה ואתם נמצאים כזכאים.

במסגרת ההסדר תוגמל התובע הייצוגי (לקוח החברה), בסך של 700 אלף שקלים ולעורכי דינו תשלם החברה שכר טרחה של 4.446 מיליון שקלים – לסכומים יתווסף מע"מ כדין.

השארת תגובה