מצביעי ש"ס מעדיפים: אבוטבול, בוסו, כהן וקריספל

בדקנו: את מי' בוחרי ש"ס מעוניינים לראות ברשימה לכנסת ה-21 • סגני ראשי הערים הותיקים והמוכרים מובילים את הרשימה • במקום החמישי העיתונאי אבישי בן חיים, ובהמשך מנכ"ל רשת החינוך והדור הצעיר של הסגנים

משה אבוטבול
משה אבוטבול

בעוד ביהדות התורה סיימו מוקדם מהצפוי את הרכבת הרשימה המשולבת – דגל התורה ואגודת ישראל – כאשר רשימת אגודת ישראל הושלמה בועידה שנערכה לפני כשבועיים, ואילו השלמת רשימת דגל התורה נערכה ביום ראשון השבוע בישיבת מועצת גדולי התורה שהתכנסה באופן היסטורי בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי (ראה ידיעה נפרדת), הרי שבש"ס ממתינים לדקה ה-90 – בסוף השבוע, אז יקבע השר דרעי בהנחיית מועצת חכמי התורה בראשות מרן נשיא המועצת הגר"ש כהן את זהות הרשימה לכנסת ה-21.

כבר עתה ידוע כי ח"כ ועקנין צפוי לפרוש, גורמים בש"ס טוענים גם כי לפחות שני חברי כנסת ותיקים נוספים יסיימו את תפקידם. מנגד, שני חברי הכנסת הצעירים והדומיננטיים ששולבו ברשימה בקדנציה האחרונה – מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי, צפויים להמשיך ולכהן ואף לרשום התקדמות משמעותית, לאחר קדנציה מוצלחת במיוחד עבורם.

'קו עיתונות' ערך סקר מיוחד, בקרב 534 מצביעי ש"ס, שנבחרו באופן אקראי והתבקשו לציין שלושה שמות מבין הרשימה הבאה, אותם היו רוצים לראות בכנסת הקרובה – ראש העיר בית שמש לשעבר משה אבוטבול, סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן, סגן ומ"מ ראש העיר פתח תקווה אוריאל בוסו, סגן ראש העיר בני ברק גדליהו בן שמעון, סגן ראש העיר אלעד צוריאל קריספל, סגן ראש העיר אשדוד אבי אמסלם, חבר מועצת העיר תל אביב נתן אלנתן, מנכ"ל רשת החינוך ותנועת ש"ס חיים ביטון והעיתונאי אבישי בן חיים, מי שמזוהה בתקשורת הכללית יותר מכל עם סיקור המהפכה המזרחית של ש"ס לאורך השנים.

כל השמות הללו נחשבים מקורבים להנהגת התנועה, מחוברים לשטח, למעט בן חיים, כולם מכהנים כים בתפקידים בכירים מטעם התנועה ברחבי הארץ, ואך טבעי ששמם יעמוד למבחן הבוחר.

את המקום הראשון בפער גדול גרף אבוטבול, מצביעי ש"ס כואבים את הדחתו וככל הנראה גם עשור בראשות העיר בית שמש הועיל לאהדה הציבורית שהוא זוכה לה. לא פחות מ-35.7% מעוניינים לראות אותו ברשימה הקרובה.

אחריו, זכו גם הם לתמיכה דו ספרתית – אוריאל בוסו (19.2%, כחמישית מהמצביעים), צביקה כהן (12.3%) וצוריאל קריספל (12%).

למקום החמישי והמפתיע הגיע אבישי בן חיים עם 5.5%, את המקום השישי מאייש אלנתן עם 5.3%, במקום השביעי חיים ביטון עם 4.4%, גדליהו בן שמעון במקום השמיני עם 2.8%, אותו הוא חולק עם אבי אמסלם שקיבל נתון זהה.

משה אבוטבול הגיב לתוצאות: "ראשית ישר כח למצביעים עבורי, וגם מי שלא תמך. אני סבור שכל התוצאה היא מכוחם ומברכתם של גדולי ישראל מכלל העולם החרדי שבמשך עשרות שנים ניווטו וחיזקו אותי בעשיה הציבורית וכל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל. אני חושב שגם שאר המועמדים ראויים אך מי שקובע את הרשימות לכנסת בניגוד למפלגות החילוניות ששם יש פריימריז וסקרים וכו', בתנועות החרדיות כמו בש"ס הקובעים אלו מועצת חכמי התורה בראשותו של מרן ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ויו"ר התנועה השר הרב אריה דרעי שהם בוודאי יקבלו את ההחלטה הטובה ביותר לתנועה ולציבור. ושוב המון תודה לציבור על האימון והתמיכה החמה".

צביקה כהן מסר בתגובה: "נבחרתי לעיריית ירושלים לפני חודשים ספורים וכאן אני מתכוון לסיים את הקדנציה בסיוע לתושבי ירושלים האהובים, ברור לכל שבתפקידי כנציג בתנועת ש"ס המעטירה, אקבל כל הכרעה של מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה ויו"ר התנועה הרב אריה דרעי".

צוריאל קריספל מסר בתגובה: "כתלמיד נאמן למרן הגר״ע זיע״א, וכמי שזכה לצקת מים על ידו במשך שנים רבות, וכיום תחת שרביטו של יבל״א ממשיך דרכו הכהן הגדול מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, אני נאמן לדרכו ולמפעל חייו שהיווה למעשה פלטפורמה ואמצעי להחזרת ״עטרה ליושנה״, כדי להרבות תורה בעם ישראל, כך נהגתי מיום היווסדה של התנועה בכל אותם תפקידים שמילאתי בעבר, וכך אנהג גם בעתיד, אמשיך למלא כל תפקיד שיוטל עליי ושיהיה בו כדי להרבות כבוד שמים וכבוד הבריות, חז״ל הגדירו זאת בדרך פשוטה, כמדומה ששררה אתם נוטלים? עבדות אתם נוטלים, זו כל התורה כולה על רגל אחת, אשמח לשרת הלאה את הציבור בכל צומת ובכל דרך, שיהיה בה כדי לקדש שם שמים, לזכות את הרבים ולסייע בידם, והרבה דרכים למקום".

השארת תגובה