קרב לוהט: 'הבית היהודי' מול ש"ס

הרחק מעין הציבור מתלהט הקרב על אחד התפקידים הנחשקים בשלטון המקומי: יו"ר פורום הסגנים • המועמדים: היו"ר אורי בוסקילה ומ"מ ראש עיריית פ"ת אוריאל בוסו

בוסקילה ובוסו
בוסקילה ובוסו

קרב חדש מתפתח על תפקיד יו"ר פורום סגנים וממלאי מקום ראשי רשויות מקומיות בישראל. מדובר בתפקיד רב כוח ועתיר השפעה, הפועל תחת מרכז השלטון המקומי בראשות חיים ביבס. הטוענים לכתר: היו"ר המכהן, איש 'הבית היהודי' וחבר מועצת עיריית בת ים, אורי בוסקילה, ומ"מ ראש עיריית פתח תקווה אוריאל בוסו.

פורום הסגנים מהווה במה מרכזית הנותנת מענה לסגני ראשי ערים וממלאי מקום מכל רחבי הארץ וממנפת את כוחם באמצעים שונים. הפורום עורך ימי השתלמות שנתיים בהשתתפות בכירי הרשויות המקומיות, אליהם נוהרים שרים, חברי כנסת ונציגי משרדי הממשלה.

מי שמכהן בתפקיד מזה שנים רבות הוא אורי בוסקילה, חבר מועצת עיריית בת ים, זאת למרות שבקדנציה האחרונה לא החזיק בתפקיד סגן ראש עיר.

לפני תקופה קצרה, הודיע הפורום על יציאה לבחירות, בהם לכאורה נצחונו של בוסקילה היה מובטח. אלא שאז החליט להיכנס לתמונה יו"ר ש"ס פתח תקווה אוריאל בוסו, שכבר החל לסגור קצוות עם ראשי מפלגות על תמיכה בו.

לטענת בוסו, הרכב הפורום הנוכחי לא מעניק לו סיכוי ויתרה מכך, הוא לא משקף את הנציגים ברשויות. לטענתו, הבחירות נקבעו בחופזה, מבלי שניתנו לעיריות – שרק לאחרונה כוננו מחדש – להודיע על הצטרפות לשלטון המקומי, כמו גם סגנים רבים חדשים שכלל לא היו מודעים לבחירות.

יצוין כי עבור הזכות להשתתף בפורום, כל עירייה צריכה לשלם אגרה שנתית בסך כ-3,000 ₪. סגן ראש עיר שהעירייה בה הוא מכהן לא משתתפת, יכול להתמודד אישית תמורת אגרה צנועה של 150 ₪.

נכון להיום, מונה פורום הסגנים כ-120 סגנים וממלאי מקום. אם תתקבל דרישתו של בוסו לפתוח את השורות, לרענן את החברים ליידע את כולם ולתת להם הזדמנות שווה, הרי שהפורום אמור לכלול כ-400 חברים.

הבחירות לתפקיד יו"ר פורום הסגנים אמור היה להתקיים ביום חמישי הקרוב, אלא שלאור פנייתו של בוסו למרכז השלטון המקומי, הוציא המנכ"ל שלמה דולברג מכתב לבוסקילה בו הוא נדרש לדחות את הבחירות. "הובא לידיעתי כי בימים הקרובים מתוכנן הליך בחירות בפורום הסגנים. הליך זה מעורר מחלוקות רבות וגורר פניות להתערבותנו", כותב דולברג.

לדברי המנכ"ל, "הבחירות מקודמות ללא הסדרת תקנון הפורום וללא התאמת הכללים למקובל בשלטון המקומי". הוא דורש במכתבו לדחות את הבחירות עד להסדרת העניין, כשהוא מצרף איום: באם הדרישה לא תיענה, ינתק מרכז השלטון המקומי את יחסיו עם פורום הסגנים ויקים פורום חלופי ומתחרה.

לבסוף, נאלצו בפורום הסגנים להיענות לדרישה והודיעו על דחיית הבחירות. כעת עבר הקרב למגרש המשפטי, כשכל אחד מהצדדים ינסה לקבוע קריטריונים להגדלת/צמצום הנציגים שיהיו זכאים להשתתף בפורום, והם אלו שיכריעו את גורל הבחירות.

השארת תגובה