חשש: חילולי השבת יגיעו לרחובות

אחרי בני ברק, ירושלים, תל אביב וערים נוספות, כעת הגיע תורה של העיר רחובות • רכבת ישראל צפויה לבנות מסילה חדשה ולבצע עבודות תחזוקה דווקא בעיצומה של השבת

עבודות הרכבת
עבודות הרכבת
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

רכבת ישראל פרסמה השבוע תכנית להרחבת ופיתוח תחנת הרכבת ברחובות הנחשבת הרביעית בגודלה בארץ מבחינת כמות הנוסעים, כאשר על פי הלו"ז שמציגה הנהלת הרכבת, הרי שהעבודות אמורות להתבצע בין היתר במהלך השבת.

בהודעת הנהלת הרכבת נאמר, כי "בחודשים הקרובים תשודרג התחנה הוותיקה. כאשר הפרויקט יכלול שדרוג אולמות הנוסעים, הוספת יציאה צפונית ועמדות בידוק, ובניית גשר שיכלול מעליות ודרגנועים, שיאפשר יציאה ישירה מרציפי התחנה".

"בשל העבודות, תופסק זמנית תנועת הרכבות בתחנת רחובות ובתחנת יבנה-מזרח, בעוד כשבועיים, החל מיום שלישי ה-26.2.19 בשעה 22:00 (הלילה שבין שלישי לרביעי), ועד סיום השירות ביום שישי ה-1.3.19. בימים אלה, תיסגרנה לנוסעים תחנות רחובות ויבנה-מזרח, ויחולו שינויים בתנועת הרכבות".

יצוין, כי גורמים תורניים בעיר עמם שוחחנו הביעו דאגה רבה מהמשך כרסום הסטטוס קוו ברחבי הארץ, כאשר "כואב הלב כי גם העיר רחובות נוספה למפת חילולי השבת של רכבת ישראל שרומסת מזה שנים ברגל גסה אחד הסמלים המובהקים והנחשבים ביותר בעם היהודי", אומר לנו דמות תורנית נחשבת בעיר.

לדבריו, "הרכבת הרי מבהירה בהודעתה לציבור, כי הפעילות בתחנה תיסגר למשך חמשה ימים, החל מיום שלישי, מדוע אם כן כל כך קשה להם להקדים את העבודות ביום אחד בלבד ובכך לחסוך את הפגיעה ברגשות ציבור שומרי השבת בארץ?" הוא ממשיך בכאב בלתי מוסתר.

"בהמשך לחילולי השבת ההמוניים שמקיימת רכבת ישראל ברחבי הארץ ובהם הערים תל-אביב, בני ברק וערים נוספות, כעת כך מתברר, הגיעה תורה של העיר רחובות", אומר לנו באכזבה גורם תורני אחר בעיר.

יצוין, כי על פי הודעת רכבת ישראל, במסגרת הפרויקט, יתווסף רציף שביעי שצפוי להגדיל את כמות המסילות בתחנה מ-3 ל-4, כאשר הצפי הוא, כי המלאכה תסתיים בשנת 2022.

בנוסף, כך על פי ההודעה, יבנה בסמוך לתחנה מתחם תחזוקה רכבתי. כל אלה יאפשרו בעתיד הגדלת תדירות הרכבות העוברות בתחנה והרחבת השרות לתושבי האזור, הן נוסעים והן מטען.

בשלב הראשון לעבודה, יוזז תוואי המסילות צורך פינוי שטח עבור מסילה נוספת ובניית רציף רביעי בתחנה. העבודה תתבצע בשני מוקדים עיקריים בו זמנית, ויעסקו במלאכה מהנדסים, מפעילי ציוד הנדסי ואנשי תשתיות, אשר יפעלו במשך כל שעות היממה, ויעזרו בעשרות כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) לבניית מבנה המסילה התחתון, וכן כלים מסילתיים כבדים של רכבת ישראל לפירוק והנחת תוואי המסילה דוגמת פלאסר – כלי שתפקידו הידוק המסילה לאחר הנחתה, ומנופים מסילתיים כבדים.

יצוין, כי בשלושת הרבעונים של שנת 2018 עברו בתחנת רחובות כ 4.25 מיליון נוסעים, ומעל 23 אלף רכבות נוסעים. התחנה היא מהוותיקות ברכבת ישראל, היא נחנכה לראשונה בשנת 1920, והיוותה תחנה בקו קהיר-ביירות. התחנה הפסיקה את פעילותה עם קום המדינה, ובשנת 1990 נחנכה בשנית לרווחת תושבי האזור. בשנת 2000 שודרגה התחנה כחלק מפרויקט ענק שכלל גם את הכפלת מסילת לוד-אשקלון. מה שהוביל לגידול משמעותי בכמות הרכבות שהופעלו מהתחנה, ולצמיחה המבורכת בכמות הנוסעים בה.

השארת תגובה