גם באופוזיציה: ברנז ממשיך בעשייה

גם מספסלי האופוזיציה מנסה יו"ר סיעת ש"ס רפאל ברנז להמשיך בעשיה התורנית ולגייס משאבים כספיים לטובת פעילות שהתחיל בעבר • השבוע: המחנכים והתלמידים עלו ללשכת הראשון לציון

ברנז
ברנז

בקדנציה הקודמת, בעת שכיהן כמ"מ ראש עיריית בת ים, הצליח יו"ר סיעת ש"ס רפאל ברנז לעשות מהפיכה של ממש לטובת הציבור הכללי בכלל והתורני בפרט. שניים מהיוזמות הברוכות שעשה ברנז היו מבצע 'חזון עובדיה' ופרויקט חונכות אישית לתלמידים מתקשים. מבצע חזון עובדיה זאת תוכנית בה נבחנים כל תלמידי מוסדות החינוך התורניים בעיר בהלכה עפ"י פסקי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. ופרויקט חונכות אישית מסייעת למאות תלמידים תושבי העיר בלימודים ובהכנה למבחנים.

למרות הבעיה התקציבית הקשה בה נמצאת עיריית בת ים, ולמרות העובדה שבתקופה הנוכחית סיעת ש"ס בבת ים נמצאת באופוזיציה, לא ויתר ברנז על הפרויקטים אותם הקים בעשר אצבעותיו, ויחד עם המחנכים הרב מאור כהן והרב שילי כהן אותם הוא מינה למנהלי שתי התוכניות הנ"ל.

בנוסף, עדכן רפאל ברנז את רכז אל המעיין ר' עמוס מימון, שהצליח להשיג תקציב נוסף לאל המעיין ובכך אפשר לו להוסיף עוד 8 מלמדים ומוסרי שיעורים לתנועה ולשלם להם שכר.

בתחילת השבוע הפתיע ברנז את המחנכים הרב מאור והרב שילי, ולקח אותם יחד עם התלמידים הזוכים במבצע 'חזון עובדיה' ללשכתו של מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שברך אותם ואף חתם להם באופן אישי על תעודות הוקרה.

בפגישה ביקש מרן הראשון לציון מרפאל ברנז להמשיך את המבצע ביתר עז ולהוכיח לכולם שהתורה לא תלויה בשום גורם חיצוני, וכל הרוצה יבוא ויטול. ברנז עדכן את מרן הראשון לציון שכבר בימים אלו שוקדים המחנכים על עריכת חומר לימודי למבצע חזון עובדיה תשע"ט.
רפי ברנז: "אין שמחה גדולה יותר מלראות תינוקות של בית רבן יושבים, לומדים, נבחנים ועוברים בהצלחה מבצע כזה עצום. זה לא מובן מאליו, השקענו בפרויקט חזון עובדיה המון משאבים, וגם כעת בסיעתא דשמיא נמשיך להשקיע. בפרויקט חונכות החלטנו להגדיל את כמות החניכים והחונכים, הצלחתי ב"ה להביא עוד 560 אלף שקל נוספים לתוכנית. השנה החלטתי יחד עם המחנכים שרוב החונכות יהיו המורות בבתי הספר של הבנות, ואצל הבנים נמשיך עם הצוות שעשה עבודה נפלאה בשנה שעברה".

ברנז מוסיף: "בקשר לאל המעיין, אני מודה למנכ"ל אל המעיין הרב משה אילוז שהצליח לגייס לנו תקציב נוסף, מדובר על כמעט מליון שקל בשנה, מה שחשוב שבסופו של יום האברכים היקרים מקבלים עוד קצת כסף כדי לשרוד מבחינה כלכלית. העשייה שלנו ממשיכה, הארון נושא את נושאיו, יש לנו עוד כמה פרויקטים נוספים דרך אל המעיין ורשת החינוך התורנית, אנחנו כעת עובדים על פרטים אחרונים ונוכל לבשר לציבור על הפתעות חדשות. הבטחנו למרן הראשון לציון ששום פעילות תורנית לא תתבטל, הוא עצמו הבטיח להגיע בקרוב לעיר ולחזק אותנו".

"באשר לפעילויות תרבות התורנית, אני מקווה שהציבור הדתי בעיר לא יפגע וכל מה שעשינו בקדנציה הקודמת ימשיך, יש הפנינג פסח בפארק אתגרים שאם רוצים שיתקיים אז צריך כבר לסגור, יש עוד אירועי חול המועד שעשינו, לפני זה צריך לסגור את אירועי פורים. אני מקווה שהעירייה תשכיל להפיק בעצמה את כל האירועים ובכך הציבור יוכל להיכנס בעלויות נמוכות מאוד ולא לשלם כספים לארגונים פרטיים. אני מקווה שבפסח נראה איזה 7-8 אירועי תרבות תורנית, ככה שהציבור לא יפגע בגלל פוליטיקה, אני אשמח לסייע לכל פעילות על מנת שהציבור יוכל להמשיך ולשמוח".

השארת תגובה