תיעוד: המשלחת הישראלית חילצה גופות בברזיל

פעילות המשלחת הישראלית לאסון קריסת הסכר בברזיל מורגשת כאשר בתוך מס שעות מכניסת הכוחות למקום הצליחו, לאתר ולחלץ מספר גופות שנסחפו בשטפון

עם נחיתת המשלחת ביום ראשון, אחרי התארגנות ופריסה לוגיסטית חבירה עם גורמי החירום הברזילאים, קיבלה המשלחת הישראלית תחת אחריותה שטח בוצי נרחב לפעילות של איתור וחילוץ.

הגישה למקום אפשרית אך ורק במסוקים שהועמדו לרשות המשלחת על ידי הצבא הברזילאי. כלבים של יחידת עוקץ של צה"ל מבצעים סריקה של תאי שטח, ובהתאם לממצאים פועלים חברי המשלחת לאיתור וחילוץ הגופות מתוך הבוצה הסמיכה.

המשלחת הישראלית המורכבת מחיילי היחצ"א של פיקוד העורף, אנשי יחידת להב"ה של כיבוי אש, צוות מתנדבים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות ילת"מ של חיל הים ואנשי המל"ל הפועלים מסביב לשעון בזירת האסון בברזיל.

חיים וינגרטן ראש אג"מ ומתנדב זק"א במשלחת, אמר: "ממדי האסון הם עצומים, הניסיון הרב שצברנו במשך השנים באסונות בעולם מסייע רבות גם למחלצים בשטח , כבר ביום הראשון לפעילות איתרנו מספר רב של מוקדים בעלי אפשרות גבוהה שבהם קבורים נעדרים שלא שרדו את השיטפון, מחכה לנו פה עוד עבודה קשה בשטח הבוצי. שיתוף הפעולה המקצועי של חברי המשלחת הישראלית יחצ"א, מל"ל, להב"ה וזק"א תורם רבות להצלחת פעילות המחלצים בשטח".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "אנחנו מקבלים פידבקים מצוינים מגורמי החירום בברזיל על הפעילות המקצועית של המשלחת בזירת האסון, המחלצים פועלים בתנאי שטח קשים מאוד, המשלחת הישראלית מקבלת תהודה גדולה בתקשורת המקומית ובכך מראים את פניה היפים של ישראל".

השארת תגובה