משרד הכלכלה יסייע בהקמת פארק תעסוקה בעמנואל

מציבים חזון, בונים עתיד: משרד הכלכלה יסייע בהקמת פארק תעסוקה חדשני בתחומי העיר עמנואל • בפגישה בין שר הכלכלה אלי כהן לבין הרב אליהו גפני ראש מועצת עמנואל סוכם על בחינת נקודות תעדוף לחברות ועסקים שייקלטו בעיר

בישיבת עבודה מיוחדת בלשכתו של שר הכלכלה אלי כהן עם ראש מועצת עמנואל הרב אליהו גפני, הוכרז על הקמת צוות היגוי מקצועי שיגבש את מתווה הסיוע הממשלתי להקמת פארק תעסוקה חדשני בתחומי העיר, כמרחב תעסוקה גדול שיקלוט חברות ומעסיקים רבים ויהווה עוגן כלכלי משמעותי לעיר תוך כדי מיקוד מבט לתכנית התרחבותה העתידית של העיר הצומחת עם עתודות בנייה נרחבות.

בפגישה הציג ראש העיר יחד עם מנכ"ל הרשות מר יהודה הנדלר את צרכי המועצה וחזון הרשות לשנים הקרובות, החותר לחיזוק החוסן הכלכלי של העיר והקמת מרכזי תעסוקה לנשים, איגום משאבים ושטחי מסחר בשטחי המועצה ובאזורי הבינוי הנרחבים המצויים בשלבי תכנון ואישור.

בדיון סוכם כי משרד הכלכלה יסייע בהקמת פארק התעסוקה וכי יוקם צוות היגוי מקצועי שיגבש את מתווה הסיוע הממשלתי להקמתו. כמו כן סוכם על בחינת נקודות תעדוף מיוחדות לחברות ועסקים שייקלטו בעיר

בעמנואל כיום ישנם שלושה אזורי תעשייה בגודל של כ-120 דונם, בהם פזורים כ-60 מפעלים, ביניהם מפעל השימורים מוטולה, מפעל רהיטי עמק איילון, מפעל י.ש. קרטון ועוד. לאחרונה אף הוקמה מנהלת אזורי תעשייה שמלווה את העסקים והמפעלים במקום בטיפול אישי.

באזורי התעשייה מועסקים כיום קרוב ל-1000 עובדים מידי יום. ואזור התעשייה כולו מניב ארנונה עסקית המסייעת ליעדים הפיננסיים של הרשות.

ראש המועצה, הרב אליהו גפני, אמר בתום הפגישה כי, "אנחנו מסכמים ישיבה מקצועית מיוחדת עם שר הכלכלה הרואה את החשיבות בפיתוח פתרונות תעסוקה עוד לפני סיום הליכי בינוי בזמן שתנופת הבנייה נמשכת כל העת ומשפחות צעירות עוברות לגור בעיר. עמנואל היום חזקה יותר, מתוכננת יותר וממוקדת מטרה".

השארת תגובה