עובדות על טרמפולינות שלא ידעתם

קפיצה בטרמפולינה תורמת לכושר הגופני כי היא מפעילה פחות לחץ על המפרקים, אינה גורמת לפעילות לבבית מאומצת, מרוממת את מצב הרוח, מזרזת את קצב ניקוי הרעלים מהדם ותורמת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז

טרומפלינה: צילום פיקסלז
טרומפלינה: צילום פיקסלז
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

כולנו מכירים טרמפולינות בתור כלי משחק לילדים אבל טרמפולינות הן הרבה מעבר לזה. לפניכם כמה עובדות מפתיעות על טרמפולינות :

  • לפי הנחיות האקדמיה ללשון העברית יש לקרוא לטרמפולינה בעברית קפצת או קפצית. המילה הלועזית טרמפולינה מקורה מספרדית ומשמעה "לוח קפיצה"
  • האלסטיות של הטרמפולינה לא טמונה באריג שממנו היא עשויה, אלא בעובדה שאריג זה מחובר למסגרת הפלדה של הטרמפולינה באמצעות קפיצים.
  • הטרמפולינה פותחה ע"י אינדיאנים משבט האינואיט בצפון אמריקה שעשו שימוש בעור ניבתן
  • הטרמפולינה שימשה בעבר כאמצעי ענישה ואזכור לכך מופיע בספר "דון קישוט" של סרוונטס
  • טרמפולינה היא ספורט אולימפי החל משנת 2000 והתחרו בה לראשונה במשחקים האולימפיים בסידני

עם זאת, העובדה החשובה ביותר בנוגע לטרמפולינה היא זו – לטרמפולינה יש יתרונות בריאותיים. בנאס"א הבינו את הפוטנציאל הבריאותי הגלום בטרמפולינות כבר ב-1979 . מאז קפיצה בטרמפולינה היא חלק משגרת האימונים של האסטרונאוטים

קפיצה בטרמפולינה תורמת לכושר הגופני כי היא מפעילה פחות לחץ על המפרקים (יחסית לפעילויות ספורטיביות אחרות כמו ריצה), אינה גורמת לפעילות לבבית מאומצת, מרוממת את מצב הרוח, מזרזת את קצב ניקוי הרעלים מהדם ותורמת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

לפרטים נוספים אודות הטרמפולינות, היכנסו לקישור

https://www.toyhouse.co.il/category/טרמפולינות-לחצר-1

 

למה טוב לקפוץ בטרמפולינה? (רשימה חלקית)

  • קפיצה בטרמפולינה בונה סיבולת לב ריאה וסיבולת שרירים. כוח הכבידה של כדור הארץ מביא לכך שמשקל הגוף מוכפל בעת קפיצה בטרמפולינה (בעיקר בחלק הנמוך של הנחיתה או הקפיצה ) – מה שמשפר סיבולת
  • קפיצה בטרמפולינה מחזקת את המערכת החיסונית. הקפיצה משלשת את כמות הכדוריות הלבנות בדם – מה שמאפשר שיפור העמידות של הגוף כנגד מחלות שונות
  • קפיצה בטרמפולינה אינה יוצרת לחץ על המפרקים. המשמעות היא שבכוחה של קפיצה בטרמפולינה לעדן ולהרגיע כאבי מפרקים, לשפר את הגמישות ולתרום לרמת שיווי המשקל.
  • קפיצה בטרמפולינה שומרת על טונוס שרירים ובכך מחזקת את העצמות ואת שרירי הליבה, כלומר מאפשרת לשמור על יציבות ושווי משקל ומעצבת אזורים שונים בגוף כמו בטן, ירכיים, רגליים, מותניים ורצפת האגן.
  • קפיצה בטרמפולינה תורמת למצב הרוח. הקפיצה בטרמפולינה מאטה את קצבם של גלי המוח ומעלה את רמת האנדורפינים בדם, כלומר תורמת לשחרור מתחים נפשיים, מרגיעה ואפילו ביכולתה לטפל בדיכאון מינורי.
  • קפיצה בטרמפולינה מנקה רעלים. הקפיצה מערבת את כל חלקי הגוף ובכך פועלת כמשאבה למערכת הלימפה – המערכת שאחראית לניקוז הרעלים בגוף האדם.

 

מי כדאי שיקפוץ בטרמפולינה?

כולם אבל בעיקר האוכלוסיות הבאות:

  • אנשים שסובלים מכולסטרול גבוה ומבעיה של עודף שומנים בדם. קפיצה בטרמפולינה יכולה לסייע להם לנקז את רעלי הגוף (כולסטרול ושומנים) באמצעות מערכת הלימפה.
  • חולי לב שהטרמפולינה מאפשרת להם לשמור על זרימת דם תקינה.
  • אנשים שסובלים מסטרס כי קפיצה בטרמפולינה תורמת לשחרור מתחים, מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח.
השארת תגובה