בימין מגיבים לדברי גנץ: "יצא המרצע מן השק"

על רקע התבטאות גנץ נגד 'חוק הלאום' מתקפת הימין מתוזמנת המאשימה את הרמטכ"ל לשעבר בחבירה לשמאל

טקס חילופי רמטכל בני גנץ וגי אייזנקוט צילום חיים צח לעמ (4)
טקס חילופי רמטכל בני גנץ וגי אייזנקוט צילום חיים צח לעמ (4)

בימין יצאו היום למתקפה מתוזמנת נגד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ המתמודד לראשונה בבחירות לכנסת זאת בעקבות דבריו לבני העדה הדרוזית כשהתחייב לפעול לביטול 'חוק הלאום' שיזמה תנועת הליכוד.

השר יריב לוין ממובילי חוק הלאום אמר בתגובה לדברים, כי "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ".

"חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום", אמר לוין.

מנגד במפלגת "התנועה" בראשות לבני הודיעו, כי הם ״מברכים על דברי בני גנץ".

"התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות – ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות.״

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה, כי ״את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל. עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח אוריאל קלר:

גם במפלגת 'הימין החדש' הגיבו לדברים והאשימו, כי ‏״אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה – גנץ חבר לשמאל".

‏חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"צ. ‏תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו".

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר ועדת חוק יסוד הלאום, האשים, כי "גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל".

"חוק הלאום לא דרוש תיקון. חבל שבפעם הראשונה שבה גנץ בוחר לשבור שתיקה, הוא עושה זאת כדי לתקוף את חוק היסוד שמעניק למדינת ישראל את תעודת הזהות שלה ומעגן את ערכיה".
לדבריו, "גנץ למעשה מבקש למוטט את הערכים היסודיים ביותר עליהם מושתת הציונות. אסור לשכוח: רוב מכריע בכנסת (62 ח"כים) ובציבור (58%) תומכים בחוק בצורה גורפת. גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל. את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים הישראלי״.

השארת תגובה