התוכים הוחרמו בחנות כי 'הוחזקו בצפיפות'

תוכים, צילום: משרד החקלאות
תוכים, צילום: משרד החקלאות

בעקבות תלונות ופעולות אכיפה שביצעו גורמי אכיפה שונים כנגד סחר בלתי חוקי בבעלי חיים, נציגי השירותים הווטרינריים ומפקחי יחידת הפיצו"ח משרד החקלאות בשיתוף רשות הטבע והגנים, עיריית חיפה, המשטרה, רשות המיסים וחברת חשמל, ערכו ביקורת היום בחנות חיות הממוקמת בלב העיר חיפה. במקום הוחרמו כ-40 תוכים, בעקבות חשד לביצוע עבירות צער בעלי חיים כלפיהם והחזקת חיות בר ללא היתר כנדרש בחוק.

טרם הפעילות התקיים דיון, בהובלת פרקליטות מחוז צפון ובשיתוף כלל הגורמים, וזאת כיוון שעל אף החרמת בעלי החיים, ביקורות וקנסות שהוטלו על הבעלים בעבר, המעשים חזרו על עצמם והסחר עודנו קיים. על כן, החליטו הגופים לצאת היום בשיתוף פעולה הדוק ולפעול במטרה להגן על בעלי החיים.

בביקורת שנערכה במקום, נמצאו 38 תוכים שחיו בצפיפות ולא קיבלו כל טיפול ווטרינרי. עוד עלה כי הבעלים אינם מחזיקים בתעודות המתעדות את מצבם הרפואי של בעלי החיים והחזקתם אינה כחוק. כמו כן, נמצאו במקום שני כלבים שהוחזקו במקום ללא חיסונים ורישיון כנדרש. הזוג, בעלי החנות, ששהו במקום בעת הפעילות, נלקחו לחקירת משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. התוכים שהוחרמו הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות.

ד"ר דגנית בן דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מניעת בדיקה וטיפול רפואי מבעלי חיים הם בגדר עבירה על חוק צער בעלי חיים. במקרה זה, בעלי החנות לא נרתעו מהמהלכים שננקטו כנגדם בעבר. לכן, שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים היה כה חשוב. אנו מקווים כי המשך ההליך המשפטי כנגד השניים יביא לסיום הפרשייה".

אורי ליניאל, ראש תחום החזקה וסחר בחיות בר, ברשות הטבע והגנים אומר כי " על פי חוק הגנת חיות הבר, סחר בחיות בר מוגדר כעבירה על החוק, אלא אם כן נעשה בהיתר רשמי ומוסדר מטעם רשות הטבע והגנים. אנו פועלים יחד עם כל גורמי האכיפה על מנת לצמצם לחלוטין תופעות אסורות אלה".

השארת תגובה