הביטוח הלאומי: עקרת בית לא תקבל קצבת נכות

המוסד לביטוח הלאומי. צילום מאקי
המוסד לביטוח הלאומי. צילום מאקי

הביטוח הלאומי דחה את בקשתה של ג. אם לארבעה ילדים שסובלת מדלקת פרקים קשה, לקצבת נכות. הסיבה, לא נקבעו לה די אחוזי נכות, בהתאם לתנאי הזכאות הנדרשים לעקרת הבית. עקרת בית לא היה מעמדה הקבוע של ג. שאך לפני כמה שנים, עבדה במשרה מלאה בתחום ההוראה, עד שמצבה הרפואי אילץ אותה לפרוש, היא לא ידעה שלאחר ארבע שנים ללא עבודה, מעמדה בביטוח הלאומי, הופך להיות מעמד עקרת בית.

ג. החליטה שלא לותר ופנתה אל החברה המרכזית למימוש זכויות, שתסייע לה לערער על החלטת הדחיה. שנים רבות מנסים גורמים שונים לבטל את האפליה המבדילה נשים עקרות בית, בבחינת זכאותן לקצבת נכות. החברה המרכזית למימוש זכויות, שותפה פעילה אף היא, בפעילותה הפרלמנטארית לביטול אפליה זו, נלחמת תדיר על זכאותן של עקרות הבית, שצריכות לפי מעמדן, להגיע לאחוזי נכות גבוהים יותר, ואף להיבדק במכונים מיוחדים, שם לא פעם באופן די משפיל, מנסים להעריך את אובדן תפקודן בבית, ללא הצלחה יתירה.

הצוות הרפואי של החברה נכנס לעובי הקורה, והחל להיערך לערער על זכאותה של ג. לקצבת נכות. "לאחר בחינה רפואית מעמיקה, מצאנו כי ניתן בהחלט להעלות את אחוזי הנכות הרפואיים שנקבעו, בנינו תיק רפואי עדכני ורלוונטי, הצגנו את חוות דעתנו הרפואית בתחום הראומטולוגיה, שמתייחסת לחומרת מחלת הפרקים ולהגבלה הפיזית היום יומית, הצגנו גם חוות דעת בעניין היכולת התפקודית לצד מחלה זו."

ועדה רפואית לעררים קיבלה את הערעור פה אחד, העלתה את אחוזי הנכות שנקבעו ואישרה כי כתוצאה ממחלתה, איבדה מיכולתה לתפקד באופן מלא, ג. תקבל קצבת נכות מלאה מידי חודש.

"ההבדל בין לא לקבל קצבה ללקבל את הקצבה הגבוהה ביותר, נעוץ בליווי הרפואי הכול כך חשוב בהליכים אילו" מסכם הרב שזירי, יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות. "אנחנו נמשיך להיאבק על זכאותן של עקרות הבית, שמתמודדות רפואית ונעשה כל שאפשר כדי לאפשר את זכאותן"

 

 

 

השארת תגובה