כוחות הביטחון סיכלו הברחת אמצעים לייצור רקטות לעזה

עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף השב"כ סיכלו הברחות לרצועת עזה של חומר הודף לרקטות ורכיבים לייצור אמצעי לחימה

רקטות ארוכות טווח שנחשפו באונייה קלוס סי
רקטות ארוכות טווח שנחשפו באונייה קלוס סי

הותר לפרסום כי עובדי המכס במעבר גבול ניצנה בשיתוף השב"כ, סיכלו בחודשיים האחרונים הברחות של חומרים האסורים בכניסה לרצועה, שמקורם במצרים ועל פי החשד של גורמי הביטחון יועדו לארגוני הטרור ברצועת עזה.

הסיכול האחרון היה לפני כשבועיים, כשבודקי המכס איתרו במשלוח של סיליקון, 1,200 שפופרות של פוליאוריתן, חומר האסור בהכנסה לרצועת עזה ולפי גורמי הביטחון, מדובר בחומר המשמש את ארגוני הטרור ברצועה, לייצור חומר הודף לרקטות. לפיכך, הוחלט על תפיסת הסחורה.

אולם, כאמור, לא מדובר בניסיון הברחה בודד, כי כבר בתחילת חודש מרס האחרון סוכלו שני ניסיונות הברחה דומים. בתחילת מרס הגיע משלוח של פחי צבע למעבר גבול ניצנה. בבדיקה שערכו מעריכי ובודקי המכס התגלה כי בחלק מפחי הצבע הוסלק באופן מקצועי חומר מקשה, HARDNER, האסור בהכנסה לרצועה. החומר המקשה, לפי גורמי הביטחון, עלול לשמש את ארגוני הטרור לייצור חומר הודף לרקטות.

ניסיון הברחה נוסף שהותר לפרסום, אף הוא מתחילת חודש מרס: בבדיקת משלוח של מזון יבש נמצאו חריגות והוחלט על בדיקה יסודית, במהלכה איתרו בודקי המכס 200 ק"ג של מוטות גופרית גולמיים, שלא הוצהרו. הסחורה המוברחת התגלתה בארגזים, מהם הוסרו שם הסחורה ומהותה, ככל הנראה, כדי להסוות את ההברחה. בדיקת מעבדה אנליטית אישרה כי מדובר בגופרית, שאף אותה אסור להכניס לרצועה, הואיל והיא עלולה לשמש כאחד המרכיבים בייצור אמצעי לחימה.

נזכיר כי לפני כשבועיים בלבד הותר לפרסום כי עובדי המכס מעבר גבול ניצנה בשיתוף שירות הביטחון הכללי מנעו כניסת 18 טון פחם מיוחד מסוגmetallurgical coke לרצועה. מדובר בפחם המשמש כדלק בכבשנים ליציקות מתכות וממידע המצוי בידי גורמי הביטחון, עלה חשד כי פחם זה עלול לשמש את ארגוני הטרור לשימוש בכבשני ברזל לצורך עיבוד מתכות, התכתן ועיצובן לכלי נשק.

התפיסות הללו מבטאות את המאמץ הרב המושקע ע"י גורמי הביטחון ובשיתוף רשות המסים, מינהל המכס ובית מכס מעברי הגבול, לאיתור הברחות לרצועת עזה דרך מעברי הגבול השונים, בהם מעבר גבול ניצנה. בכוונת גורמי הביטחון, בשילוב רשויות האכיפה השונות לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם למיצוי הדין עם המעורבים בניסיונות ההברחה בכלל זה העמדה לדין פלילי, הפעלת סנקציות כלכליות משמעותיות, שלילת היתרי מסחר בישראל וכן החרמה וחילוט הסחורה.

השארת תגובה