42.4 מיליון בקבוקי יין ב-1.82 מיליארד שקלים

זו כמות הבקבוקים שנרכשו על ידי ישראלים השנה • בין השנים 2012 עד ל-2017 חל גידול של 62% בערך היצוא בענף • החברות הגדולות – ברקן, כרמל ורמת הגולן.

יקבי ברקן
יקבי ברקן
עכשיו באשדוד: דירה החל מ-1.100.000 ש"ח

הטעם הישראלי ביין הולך ומשתבח. מנתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה כי בשנים האחרונות חל שינוי בהעדפות היין של הישראלי, לכיוון יינות ברמת איכות גבוהה ויינות מיקבי בוטיק. מגמה זו הובילה אף את רשתות השיווק הגדולות להתחיל לשווק יינות פרימיום לצד היינות הבסיסיים הנמצאים על המדפים.

על פי הנתונים, במהלך השנה החולפת רכשו הישראלים 42.4 מיליון בקבוקי יין ב-1.82 מיליארד שקל. מדובר בצמיחה בשיעור של 2% לעומת הנתונים שנה קודם לכן.

לדברי תהילה ינאי,  מנכ"לית משותפת ב-CofaceBdi, " ענף היינות בישראל מושפע מתרבות צריכת היין של לקוחותיו, הנוטים להעדיף בשנים האחרונות יינות ברמת איכות גבוהה ויינות מיקבי בוטיק. צפוי כי הענף ימשיך לצמוח בשיעור מתון לנוכח התחרות הערה, והפגיעה המתמשכת ביבולים כתוצאה מוירוס ליפרול 3 ואחרים והיעדר פתרון אפקטיבי באופק".

עוד עולה מנתוני CofaceBdi, כי קיימת העדפה ברורה של הישראלים לצריכת יינות אדומים על פני יינות לבנים. על פי הנתונים, הכנסות הענף בשנת 2017 ממכירת יינות אדומים, הסתכמו בכ- 1.147 מיליארד שקלים, והיוו כ- 63% מהכנסות הענף. עם זאת, בCofaceBdi מציינים כי בשנים האחרונות חל גידול ברכישת יינות לבנים, אך עדיין היינות האדומים מהווים את רוב הצריכה.

השארת תגובה