בשורת אלקין: מיליון וחצי שקלים לרחובות

השר להגנת הסביבה והמורשת ביקר השבוע ברחובות וקיים פגישת עבודה עם ראש העיר, חברי הנהלת העיר והמועצה • פקחי איכות הסביבה יעברו השתלמות מיוחדת וסמכויותיהם יורחבו

השר אלקין
השר אלקין

ביום שלישי פקד את שערי בנין העירייה ברחוב ביל"ו 2, השר להגנת הסביבה, מורשת וירושלים חבר הכנסת זאב אלקין שביקש לפגוש את ראש העיר כדי לדון בשורה של פרויקטים אותם מבקש משרדו לקדם ברשויות השונות לצד יוזמות בתחום ניטור הפסולת שמבקשת לקדם העירייה.

בפתח הפגישה הציגה עיריית רחובות את ההישגים בתחום מניעת עבירות פסולת בניה ואכיפת החוק בנושא, תוך שימוש באמצעים מתקדמים כגון רחפנים, אשר הפחיתו את התופעה בעשרות אחוזים בעיר ובסביבתה.

השר אלקין מצדו, הציג להנהלת העירייה את חוק פסולת בניין, אשר מייתר את התמריץ הכלכלי בהשלכת פסולת בשטחים פתוחים באתרים פיראטים.

בנוסף, השר נענה לבקשת ראש העיר והבטיח לבדוק אפשרות בסיוע לשדרוג תחנת המעבר שמטפלת בפסולת של העיר רחובות.

כמו כן השר עדכן, שבחודש הבא המשרד להגנת הסביבה בראשותו, יעביר התחייבות לסיוע של 1 וחצי מיליון ש"ח לטובת מיזמים בתחום הפסולת, כשעיריית רחובות היא המחליטה איך וכיצד להשקיע את הכסף.

יצוין, כי במהלך בישיבה עם השר בו נטלו חלק חברי הנהלת העיר והמועצה, נידונו מספר נושאים העומדים על הפרק בתחום איכות הסביבה ברחובות ובהם כאמור שדרוג תחנת המעבר ברחובות, קידום משותף של תכנית אתר הפסולת רתמים ועוד.

בנוסף, הוחלט על הרחבת סמכויות אכיפה לפקחי העירייה בתחום איכות הסביבה כאשר הפקחים יעברו השתלמות אשר תרחיב משמעותית את סמכויות האכיפה על ידם.

השר אלקין אשר משרדו מטפל גם באתרי מורשת, שימורם ושיחזורם, ציין לשבח את השקעות העירייה ופעולותיה בשימור ושיחזור מבנים ואתרים היסטוריים בעיר, כמו כן הבטיח להגיע לחנוכת הארמון – המבנה היפהפה ששוחזר לאחרונה ברחוב מנשה קפרא.

במפגש השתתפו גם מנכ״ל משרדו, ישראל דנציגר, מנהל מחוז מרכז גידי מזור, מ״מ וסגן ראש העיר זהר בלום, סגן ראש העיר עו״ד יניב מרקוביץ, מנכל העירייה דורון מילברג,  מנהל אגף התנועה והפיקוח ליאור שוקרי, מנהל אגף השכונות ויו״ר וועד העובדים רמי מדהלה ומנהלים רלוונטיים נוספים מהמשרד לאיכות הסביבה.

נציגי המחוז במשרד להגנת הסביבה ציינו את שיתוף הפעולה הפורה עם העירייה בכל התחומים.

השארת תגובה