ראש עיריית רמת גן זועם; "גונבים לי אוניברסיטה"

זעם בעיריית רמת גן לנוכח החלטת שר הפנים אריה דרעי לשייך מוניציפלית את אוניברסיטת בר-אילן לגבעת שמואל

כרמל שאמה
כרמל שאמה

בדיון שהתקיים בוועדת הכנסת בנוגע להחלטת שר הפנים אריה דרעי לעדכן את השיוך המוניציפלי של אוניברסיטת בר-אילן לעיריית גבעת שמואל, זעם ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה, "גונבים לי אוניברסיטה, אם יש אינטרס למדינה, אז זה ליצור עיר גדולה בגוש דן, שתיתן משקל נגד לתל אביב".

לדברי שאמה הרי שבכלל "היה נכון לאחד את גבעת שמואל לתוך רמת גן. מהלך של שיוך אוניברסטת בר אילן לגבעת שמואל משדר חוסר יציבות. בטווח הארוך אוניברסיטת בר אילן תהיה ברמת גן עם דרעי או בלעדיו. הוא הולך למהלך של חוסר צדק ועוול. אני מכיר כמה ראשי ועדות לשעבר. הנורמה היא שהתוצאה מוכתבת מראש".

יו"ר הוועדה יואב קיש ציין כי הוועדה מתכנסת למרות שהיו נסיונות מצד גורמים למנוע את קיומה, "היו ניסיונות ולחצים למנוע היום את הדיון כאן בוועדה. זה לא לגיטימי. הוועדה היא לב ליבה של הדמוקרטיה ואף אחד לא ישתיק אותה, גם לא כתבת כלכליסט שמתברר שהיא תושבת רמת גן. הוועדה לא תנקוט עמדה באשר לשאלת מעמד האוניברסיטה, אבל כן תברר לגבי ההליך, ותוודא שהוא מתקיים כמו שצריך".

ראש עיריית רמת גן הוסיף, כי "האוניברסיטה קיימת.מזה עשרות שנים כאשר נוצר והתהווה מערך חיים בינה לבין תושבי רמת גן שהשקיעו עשרות שנים באוניברסיטה. לא יכול להיות שבלי שום בקרה שר הפנים ישנה את זה בהליך שמזמין את הפוליטיקה לתוך סכסוכי גבולות. רמת גן משקיעה באוניברסיטה. גבעת שמואל רואה בה פרה חולבת. זה לא שניים אוחזים. זו משפחה יחידנית. רמת גן היא ההורה היחיד, ושר הפנים צריך לשקול את טובת הילד".

נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן התריע מפני יוזמת שר הפנים ואמר, כי "התפתחות האוניברסיטה תיעצר לשנים רבות אם המהלך הזה יצא לפועל. בר-אילן היא משאב לאומי עם אתגרים כלכליים לא פשוטים העומדים בפניה ובפני מוסדות אקדמיים רבים ואינה יכולה להיות תחת עיר קטנה. יתר האוניברסיטאות הגדולות שייכות לעיר גדולה ויש לכך סיבה. כל שינוי במעמד המוניציפלי שלה יפגע במעמד האוניברסיטה ויגרור אחריו עלויות כספיות ניכרות שאין בידי האוניברסיטה לממן. אנו מבקשים שככל שיש צורך בצדק חלוקתי בארנונה, הנושא ייפתר ברמת הרשויות ולא יכלול הזזה של גוף לאומי כמו אוניברסיטה".

השארת תגובה