נלחמים ב'מבצעים' מבלבלים: אסור למכור בהפסד

אושר עד בלי טריקים בלי שטיקים
אושר עד בלי טריקים בלי שטיקים

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום בהצעת חוק אירונית משהו בצל מחאת יוקר המחיה המאיימת לפרוץ בישראל. את הצעת החוק יזם חבר הכנסת איתן ברושי מהמחנה הציוני, מדובר בהצעת חוק שתאסור מכירת מוצרים במחירי הפסד לצרכן.

בסיס ההצעה הוא הרצון להגן על יצרנים וספקים – בעיקר חקלאים – הסובלים ממצב בו רשתות השיווק מוכרות מוצרים במחירי הפסד, במטרה למשוך את הצרכנים אליהן.

אם נסתכל על זה מהזווית של הצרכן המשמעות היא שייאסר לרשתות לפנות אליו באמצעות מבצעים עמוקים כדוגמת "קילו עגבניות בשקל".

כאמור בבסיס ההצעה טוען ברושי כי רשתות השיווק מסבסדות במהלך הזה את ההפסד באמצעות ייקור מוצרים אחרים מבלי שהצרכן ישים לכך לב.

גורמים בסביבתו של רמי לוי הנלחם בהצעת החוק הזו טוענים כי מדובר בעוד הצעה שמקשה על הצרכן במקום להועיל לו – "הצרכן של היום אינטליגנט מספיק כדי לרכוש את מה שמשתלם לו"

השארת תגובה