בנט: "אני אהיה ״האבא״ של העלייה מצרפת"

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, בכנס של ״קעליטה״, ארגון הגג של עולי צרפת בישראל: ״הייתה החמצה אדירה והיא תתוקן, מהיום אני מתכוון להיות האבא של יהודי צרפת בישראל״

נפתלי בנט בריאון לאבי גרינצייג ואבי בלום, צילום פישל רוזנפלד (4)
נפתלי בנט בריאון לאבי גרינצייג ואבי בלום, צילום פישל רוזנפלד (4)

לאחר שהודיע השבוע על תכנית אב לעידוד העלייה מצרפת, שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, השתתף הבוקר בכנס המרכזי של ״קעליטה״, ארגון הגג של עולי צרפת בישראל בהשתתפות הארגונים והעמותות הפועלים למען העולים דוברי הצרפתית בישראל במטרה ליצור שיתוף פעולה בפעילותם ולהכשיר את עובדיהם.

השר פתח את דבריו בהתייחסות למותו של התינוק מהפיגוע בעפרה אמש, ואמר כי "מטרת האויבים שלנו היא להכות בנו עוד ועוד כדי לשבור את רוחנו. ארץ ישראל זה הבית שלנו כבר 3,000 שנה, המטרה היא לייאש אותנו, אבל השלום יגיע כשהאויב שלנו הוא שיתייאש מהחלום שלו להוציא אותנו מפה. לכן, לעולם יותר לא נמסור סנטימטר אדמה מארץ ישראל״.

בהמשך התייחס בנט למצב העלייה מצרפת ולתכנית שהחל להוביל השבוע בממשלה לטיפוח עולי צרפת: ״200,000 יהודים בצרפת יעלו מחר לישראל אם נעשה את מה שצריך. המצב בצרפת לא טוב, והם רוצים להגיע. הייתה כאן החמצה אדירה, אבל אנחנו לא מסתכלים אחורה אלא קדימה. יצאתי לדרך במשרד החינוך עם התכנית לילדים ונוער עולים מצרפת, אבל זה חלק אחד. לכן, העליתי את הנושא בישיבת הממשלה ולשמחתי ראש הממשלה הבין את החשיבות והטיל עליי להוביל את גיבוש תכנית. מכיוון שאף אחד עד היום לא הוביל את הנושא הזה, *אני מכריז בצורה ברורה: אני אהיה ״האבא״ של העלייה מצרפת. מהיום, אני השר הצרפתי בממשלת ישראל״.

השארת תגובה