הקצין משחזר: "הגענו חשאית וסגרנו אותו"

קצין בכיר באוגדת איו"ש משחזר הבוקר את הלילה הדרמטי עם חיסולם של המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה השבוע וסגירת המעגל בחיסולו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

אילוסטרציה: חייל יורה (דובר צהל)
אילוסטרציה: חייל יורה (דובר צהל)

על רקע חיסולם הלילה של המפגעים שביצעו את הפיגועים בעפרה ובברקן, מגלה קצין בכיר באוגדת איו"ש, כי צה"ל טרם סיים את המרדף אחר החוליה שביצעה את הפיגוע בעפרה".

לדברי הקצין, המבצע עצמו החל 'להתבשל' ביומיים האחרונים בלבד, "בהקשר לפיגוע בעופרה אנחנו אומנם סיכלנו את אחד המחבלים אבל אנחנו ממשיכים לעבוד על המרחב. בסך הכל אנחנו בתוך תהליך ועד שלא נהיה בטוחים שטפלנו בחוליה אנחנו נמשיך. אנחנו עדיין בתוך מרדף".

לדבריו, "באשר לחוליה מעופרה אנחנו בעיצומם של המשך מבצעים סיכוליים. את המחבל הרגנו בגלל איך שהוא התנהג, וחוץ ממנו עצרנו עוד כמה אנשים ונסיים את הסיפור הזה בהמשך".

באשר לחיסול המחבל מברקן מגלה הקצין, כי זה הוגדר מתחילה כמפגע בודד, אלא שבהמשך הוא קיבל הרבה מאוד סיוע. "להבנתנו הוא הצליח לאחר שנמלט להגיע לכל מיני סייענים שהצליחו לסייע לו״.

הקצין מגלה עוד, ״היו לנו פרטי מידע רבים, ועד שהגענו לפרט המידע שסגר על המחבל מברקן זה לקח זמן. הצלחנו להגיע בצורה חשאית למרחב והצלחנו לסגור אותו. הנחת העבודה שלנו הייתה שהוא ירצה להלחם. הימ״מ כמו שהוא יודע, הצליח לפגוע בו בלי להיפגע. המחבל השיב אש אבל הכח חיסל אותו״.

השארת תגובה