היום: יהדות התורה וכולנו יחתמו על ההסכם הקואליציוני

שתי המפלגות יהיו הראשונות לחתום על ההסכם עם הליכוד ■ ביהדות התורה מביעים שביעות רצון מההישגים בהסכם הסופי ■ ח"כ מקלב: אנחנו מתואמים בכל שלב מול ש"ס

ח"כ יעקב ליצמן   צילום: משה גולדשטיין
ח"כ יעקב ליצמן צילום: משה גולדשטיין

ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ל'כולנו' ו'יהדות התורה' ייחתמו היום. אמש בשעות הלילה עלו לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א והציגו בפניו את ההסכם הסופי.

למעונו נכנסו בזה אחר זה יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, ח"כ אורח מקלב, מזכ"ל התנועה יעקב אשר ואליעזר סורוצקין – וקיבלו ממנו את הסכמתו וברכת הדרך לחתימה הסופית.
גפני אמר בפגישה כי "יהדות התורה הצליחה להשיג כמעט את כל הדברים שעמדנו עליהם, הראש ישיבה בירך אותנו בשבועות האחרונים שנצליח גם בגשמיות וגם ברוחניות וראינו את הסייעתא דשמיא על כל צעד וצעד".
הבוקר אמר ח"כ אורי מקלב בראיון לרדיו 'קול חי' כי "העקרונות עם הליכוד סוכמו, הקצבאות יחזרו למה שהיה בעבר. דרשנו הגדלת קצבאות באופן מיידי ולא מיום אישור התקציב. אנחנו מתואמים בכל מהלך מול ש"ס.  החתימה שלנו לא שווה בלעדיהם".
בתוך כך, גם משה כחלון סגר על כניסתו לקואליציית נתניהו וההסכם אמור להיחתם היום, טרם החתימה יכנס יו"ר התנועה כחלון את אנשיו ויעדכן אותם בהתפתחויות. התיקים שכולנו צפוייה לקבל הם: משרד האוצר עבור משה כחלון. משרד השיכון עבור יואב גלנט. וכן משרד לאיכות הסביבה ומנהל התכנון שנלקח ממשרד הפנים.
השארת תגובה