תרגיל חירום לאספקת מים לבית החולים

במסגרת תרגיל "מים טהורים" שנערך בימים שני ושלישי השבוע, נבדקו דרכי אספקת המים הסדירה לבית החולים של בני ברק בחירום • מנכ"ל תאגיד 'מי ברק' דוד צלניק: "תרגיל 'מים טהורים' מהווה נדבך נוסך בהעלאת כשירותו ומוכנתו של התאגיד להתמודדות במצבי חירום"

מי ברק
מי ברק

תאגיד המים העירוני "מי ברק" סיכם בהצלחה תרגיל רחב היקף לאספקת מים לבית החולים "מעיני הישועה" בעיר, במטרה להעלות את רמת מוכנותו לשעת חירום. תרגיל, "מים טהורים", נערך ברחבי העיר ובבית החולים בימים שני ושלישי השבוע בהשתתפות צוות הנדסי מורחב של תאגיד המים ובית החולים.

עוד קודם התרגיל הוקמה מנהלת תרגיל בראשות מנהל בטחון מים במחוז המרכז של רשות המים עם נציגי משרד הבריאות, רשות החירום הלאומית מהנדסים, חברת מקורות, דוגמי איכות מים, קצינים בכירים ועוד רבים.

במסגרת התרגיל תורגלה באופן מעשי בשטח אספקת מים לבית החולים 'מעייני הישועה' שהינו מוסד חיוני שאמור לפעול בחירום כבשגרה. האפשרות לאספקת מים סדירה נעשתה באמצעות הפעלת עתודה ארצית שכללה מכלית גדולה שמילאה מים בצומת מסובים וביצעה חבירה פיזית לנקודת חיבור המים של בית החולים, כאשר במקביל נפרסו תחנות חלוקה במתחם בית החולים ונבחנו שיתופי הפעולה עם בעלי התפקידים הרלוונטיים.

כן התמודד התאגיד עם תרגול של פגיעת זיהום מים חמור בקווי המים, תוך הוראת משרד הבריאות שהמים אינם ראויים לשתייה ואף לא לשירותי סניטציה. לצורך ההתמודדות זיהו מהנדסי התאגיד את מקום הזיהום וסוגו, אספו נתונים דמוגרפיים וניתחו אותם בדגש מוסדות ציבור כישיבות וכדומה, והצליחו הצליחו לבודד את האזור הנגוע, תוך שהם מכילים את המענה השיקומי ובמקביל פורסים תחנות חלוקת מים ברחבי העיר.

במהלך התרגיל כולו, הושם דגש מיוחד על יידוע הציבור באופן רציף על הנעשה, כמו גם על שמירה על קשר שוטף עם רבני שכונות והמנהיגות המקומית. במהלך התרגיל הגיעו למקום גם ראש העיר היוצא הרב חנוך זייברט ויו"ר דירקטוריון 'מי ברק' הרב ישראל אירנשטיין, אשר הביעו את התרשמותם מפעילות התאגיד המקיפה. כמו כן נכח במקום נציגו של רב התאגיד, הרב אהרן פולק, שנתן מענה הלכתי מידי לסוגיות הלכתיות שעלו תוך כדי התרגיל ובמרכזן הערכות למצב בו אירוע המים מתרחש בשבת.

בתום התרגיל הביעו בכירי רשות המים מספר פעמים את הערכתם ושביעות רצונם המליאה מאופן ניהול התרגיל על ידי התאגיד, מאורך הנשימה, מתהליך קבלת ההחלטות, מהתובנה המקצועית ומההכנות המדוקדקות שנערכו לקראת ביצוע התרגיל.

מנכ"ל התאגיד, דוד צלניק, הודה להנהלת בית החולים "מעיני הישועה" על שיתוף הפעולה בתרגיל והודה לכלל עובדי "מי ברק" ובראשם לסמנכ"ל התפעול הרב פיני צברי שגילו יכולת מקצועית ברמה גבוהה ביותר. "תרגיל 'מים טהורים' מהווה נדבך נוסך בהעלאת כשירותו ומוכנותו של התאגיד להתמודדות במצבי חירום העלולים ח"ו להיווצר גם בעת שגרה. התאגיד נתן מענה ייחודי לעיר בני ברק כגון העברת מידע דרך רבני העיר, הערכות לשבת ועוד", סיכם.

השארת תגובה