ישיבת המועצה חגיגית – בלי מינויים

לאחר שנים של שקט: מהומה בישיבת מועצת העיר, מה שגרם לפיצוץ הישיבה ולא התקיימו הצבעות על סדרת מינויים של בכירים • יו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, טען כי מדובר במחטף בלתי חוקי, לאחר שקיבל התחייבות מראש שלא יתקיימו הצבעות בישיבה

ישיבת מועצה ראשונה בבני ברק (18)
ישיבת מועצה ראשונה בבני ברק (18)

מועצת עיריית בני ברק בחרה בישיבתה הראשונה, לפי הצעת הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר בהרב חנוך זייברט מסיעת "הרשימה התורתית המרכזית" (אגודת ישראל- דגל התורה) למ"מ ראש העיר; הרב מנחם שפירא והרב יהושע מנדל, אף הם מסיעת "הרשימה התורתית המרכזית" לסגני ראש העיר והרב אליהו דדון והרב גדליהו בן שמעון, מסיעת ש"ס, לסגני רה"ע.

ישיבתה הראשונה של מועצת העירייה, שהתקיימה בהתאם לחוק, לאחר 21 יום מהבחירות, התאריך שבו נכנסים לתפקידם ראש העיר וחברי המועצה הנבחרים, התכנסה בהשתתפות רבנים וראשי ישיבות; הח"כים משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ומנחם אליעזר מוזס; הרב רפאל פנחסי; הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל החינוך העצמאי; ראשי עיריית בני ברק בעבר ירחמיאל בויאר ויששכר פרנקנטהל, אישי ציבור רבים והמונים מתושבי העיר שהגיעו כדי לאחל הצלחה מירבית לראש העיר הנכנס, מ"מ רה"ע סגניו וחברי מועצת העירייה, לרווחת 204,000 תושבי העיר.

ראש העיר הנכנס השמיע משא מרכזי על תכניותיו לחמש השנים הקרובות, כשבפתח דבריו הודה לכל ראשי העירייה בעבר, שכל אחד ואחד פעל בתחומו הוא, מתוך היבט-ראייתו לרווחת תושבי העיר. הוא הודה להקב"ה שזיכהו, להיכנס לראשות העיר שהינה מטרופולין עולמי לתורה, לחסידות, לחסד וליצירה, והדגיש, כי בכוונתו לפעול בתכנית מסודרת ומגובשת עם יעדים ברורים, תוך שמירה על המסגרת התקציבית, כשבין הפעולות המרכזיות יושם דגש על הגעה לאיזון כספי, שיפור חזות העיר וניקיונה, פתרון יסודי בתחומי התחבורה הציבורית ומבני חינוך נאותים ומרווחים בכל אזורי העיר.

ראש העיר הכריז כי הוא מבהיר באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים, שעיריית בני ברק תלחם בכל כוח ועוז על קדושת השבת בתחומה, בלא יוצא מן הכלל, והיא לא תאפשר לחברת "נתיבי ישראל" או לכל גורם שהוא לפגוע בציפור הנפש וביסוד קיומה של העיר הזו. "בהוראתם הברורה של מרנן ורבנן גדולי ישראל, רבני העיר וגדולי האדמו"רים שליט"א העירייה לא תאפשר כל כרסום או "פיחות זוחל" בחומת השבת, ואני אומר זאת כאן היום, יחד עם חברי, בקול צלול וברור, והוא מציע שאיש לא ינסה לאתגר את העירייה בנושא עקרוני זה, שכן שבת קודש היא מעל כל שיקול ומעל כל חשבון".

את כניסתו לתפקיד ראש העיר הגדיר בבחינת "וגילו ברעדה", כשמחד גיסא הוא הביע את שמחתו על בחירתו בידי 82% מתושבי העיר, מכל חוגי הקשת הציבורית, ומאידך גיסא על התפקיד והאחריות לשמירת צביונה הייחודי של העיר, לדאוג לשיפור איכות החיים הסביבתית, לשימור נאות של רחובות העיר, לפיתוח הגינות ולשדרוגן למען ילדי העיר ולשקוד בפיתוח ובשגשוג צפון העיר, המהווה עוגן כלכלי לקידום התכניות המגוונות לפיתוח העיר באזוריה השונים.

במסגרת התכניות העירוניות המגוונות, הודיע ראש העיר, כי שיפור השירות לתושב הינו יעד מרכזי בפעילות העירונית על כל מחלקותיה, ובין היתר, יושם דגש על שיפור איכות התשובות ומהירות מסירתן, פתיחתו והרחבתו של אגף פניות הציבור בלשכת רה"ע ופתיחת דלתות הנבחרים והעובדים לתושבים והיותם אוזן כרויה ואדיבה לכל פונה.

הרב חנוך זייברט, ראש העיר היוצא ומ"מ רה"ע הנכנס הביע תודה לראשי העירייה בעבר על כל פעלם והבהיר, כי בכוונתו לפעול בשיתוף-פעולה מלא עם ראש העיר וחברי המועצה לתועלת העיר ותושביה במשך חמש השנים הקרובות. הוא הדגיש כי אין ספק שהאחדות היא היסוד להצלחה מירבית ובכוונתו להמשיך לפעול, כבעבר, למען ילדי החינוך המיוחד.

הרב אליהו דדון, סגן רה"ע הודה לרה"ע ולמשמר היוצא שפעל למען העיר ותושביה, ובירך את רה"ע והמשמר הנכנס שבאווירה הטובה שבה החל את תפקידו בוודאי יגיע להישגים רבים, שכן את עיקר הכוחות ניתן להקדיש למסגרות חיוביות, מבלי הצורך לבזבז זמן יקר על מחלוקות פוליטיות, כפי, שלצערנו, קיימות במקומות שונים.

הרב ירחמיאל בויאר, רה"ע לשעבר, שלו קשר הדוק של שנים רבות עם הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר הנכנס, הדגיש כי אין הוא מקנא בתלמידו לעבודה העירונית, אך הוא מקנא בכך שפעל להשגת אחדות בין כל חלקי הציבור בעיר, בנועם הליכותיו ובראייה של הנושאים בפרספקטיבה רחבה ובירידה לעומקם.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, הביע את שמחתו על בחירת ידידו הרב אברהם רובינשטיין לראשות העיר וציין את דרכו הציבורית במשך כל השנים, הן כאיש בעל כישרון ייחודי והן כבעל רגש אנושי, ששניהם כאחד היוו ברכה בפעילותו בעבר ובס"ד מקור להצלחה מרובה בהמשך עשייתו הציבורית.

ח"כ אורי מקלב ציין, כי עיריית בני ברק מהווה דוגמא לניהול עירוני ומודל הצלחה לעיריות רבות, והוסיף כי מהיכרותו רבת השנים את הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר הנכנס, הוא בטוח שבחירתו תביא לברכה והצלחה בכל המישורים ובכל ההיבטים.

ח"כ יעקב אשר, לשעבר ראש עיריית בני ברק, עמד בדבריו על היכרותו רבת השנים עם הרב אברהם רובינשטיין, הן בפעילותו הציבורית בטרם כניסתו לעירייה והן במשך שנות  העבודה המשותפת עימו כשמילא את תפקיד מ"מ רה"ע. כשתמיד ראה לנגד עיניו את השליחות הציבורית לייעל ולשפר ובשיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים העירוניים.

ח"כ אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, שיבח את עבודתו הציבורית של הרב אברהם רובינשטיין, הן כמ"מ ראש העיר עד כה, כאשר לצד הצלחותיו המרשימות בתחומים רבים, נהג תמיד בדרך ידידותית ובצניעות כלפי כל מי שפנה אליו לסיוע בתוקף תפקידו.

מהומה במועצה

לפני סיום הישיבה הודיע ראש העיר על סדרת מינויים לתפקידים שונים בעירייה, בין היתר שורת בעלי תפקידים בשכר וכן מינויו של ראש העיר היוצא, חנוך זייברט, לתפקיד מ"מ ראש העיר בשכר ומחזיק תיק ההנדסה.

במקום התעוררה מהומה קלה לאחר שחבר מועצת העיר הנכנס ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, טען כי מדובר במחטף בלתי חוקי לאחר שקיבל התחייבות מראש לכך שלא יתקיימו הצבעות בישיבה החגיגית.

וידר הוסיף וטען כי מדובר בעשרות מיליוני שקלים, אך בסופו של דבר אישר היועץ המשפטי של העירייה את קיום ההצבעה, ובעד המינוי הצביעו נציגי סיעות ג', ש"ס, הן ועץ, והיחיד שהתנגד היה וידר.

ביום חמישי שוב התכנסה מועצת העיר לישיבת עבודה באולם המועצה שבבניין העירייה. לחברי המועצה הצטרפו קבוצה גדולה של תושבי העיר שהגיעו לראשונה והשתתפו בישיבת המועצה, בהזמנתו של וידר. לאחר שנשמעו קולות נגד נוכחותם של התושבים, נשא וידר נאום והכריז כי "העירייה שייכת לתושבים, והתושבים חייבים להיות חלק מכל מה שקורה כאן".

וידר הוסיף גם כי "בכל עיר תקינה בישראל יש שידור חי רשמי מישיבות המועצה, לא ייתכן שדווקא בעיר העשירית בגודלה בישראל זה לא קורה. אם הכל תקין וטוב כאן, מה יש לכם להסתיר?".

ראש העיר הודיע במהלך הישיבה כי יעלה לדיון שורה של מינויים נוספים, אולם חלק גדול מהתושבים שנכח במקום, כעס מאוד למראה ההתנהלות וכיבוי המיקרופונים של חברי המועצה. חלק מהתושבים החלו לצעוק והקימו במקום מהומה גדולה ביותר.

מהומה נוספת התעוררה לאחר שנטען שניר אריאל, נציג סיעת הן, סגר עסקה עם סיעות יהדות התורה וש"ס לפיה יתמוך במינוי אנשיהם לתפקידים שונים בתמורה למינויו לתפקידים בכירים בועדות העירייה.

בסופו של דבר החליטו ראש העיר וממלא מקומו לנעול את הישיבה במפתיע והמינויים נעצרו.

בתחילת השבוע הודיע ראש העיר כי יביא שוב את המינויים לישיבה נוספת של מועצת העיר שתתקיים ביום חמישי הקרוב.

השארת תגובה