נשיא צ'אד: "אני כאן, הסוגיה הפלסטינית קיימת

"חשוב לי לומר שהיחסים הדיפלומטיים עם ישראל אינם מעלימים את הפלשתינים. זהו עניין נתון שצריך לטפל בו ודורות רבים חווים אותו"

צעדת השיבה
צעדת השיבה

נשיא צ'אד נפגש הערב במעון הנשיא עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, השניים דנו על חידוש היחסים בין המדינות.

הנשיא קיבל את פניו של הנשיא האפריקני והביע תקווה כי היחסים יחודשו במהרה באופן מלא, עד שבקרוב תשגר צ'אד שגריר רשמי לישראל.

״אני רוצה בעזרתך לקרוא לשאר המדינות באפריקה איתן אין לנו יחסים עדיין, להיות חלק מהשינוי, ולראות בישראל שותפה ובת ברית." חתם הנשיא את דבריו.

נשיא צ'אד אידריס דבי איטנו, Idriss Deby Itno, הודה לרבלין על קבלת הפנים ואמר: "אני מבקש להודות לך על כך שאתה מקבל את פני כאן בלשכת נשיאי ישראל ועל הנכונות והכנסת האורחים אצל ראש הממשלה ואצלך. הביקור הזה רשמי ובהחלט מרשים."

איטנו אמר, "היחסים בינינו נותקו ב-1972 אבל לא באופן מוחלט. אומנם לא היו פה שגרירים וראשי מדינות אבל יחסים התקיימו כל הזמן ועל כן זה הגיוני שבסופו של דבר הגיעה הזמנה רשמית ולכן החלטתי להיענות לה. בעצם מדובר בשבירת קרח, אפשר לומר״.

נשיא צ׳אד והמשיך: ״מה שחשוב הוא העתיד. העתיד של היחסים ושל האוכלוסיות שלנו משני הצדדים והעתיד של ישראל באפריקה. הגענו מתוך רצון לחדש את היחסים הדיפלומטיים ומדינתכם היא שותפה חשובה לנו.״ עוד הוסיף נשיא צ'אד: ״מדינתכם בדיוק כמו מדינתנו נאבקת בטרור. כמובן שמדינתכם היא מאוד מפותחת ומתפתחת מבחינה מדעית טכנולוגית ומקדימה אותנו ובעצם אנחנו מבקשים למצוא את התנאים לשיתוף פעולה.״

בסיום דבריו התייחס לסןגיה הפלסטינית ואמר: ״כמובן שהשלום חסר לנו עדיין כאן באזור. והשלום נדרש כמובן לכל אוכלוסייה שמבקשת לחיות חיים בתנאים טובים ותקינים ברמת חיים גבוהה. חשוב לי לומר שהיחסים הדיפלומטיים עם ישראל אינם מעלימים את הפלשתינים. זהו עניין נתון שצריך לטפל בו ודורות רבים חווים אותו. גם אתם הישראלים חוויתם היסטוריה קשה אבל חשוב שבני אדם ידברו. קל מאוד ללחוץ על ההדק אבל קשה לעצור את המלחמה. קיימת חשיבות רבה למציאת הפתרון לבעיה הזאת, פתרון שישקף את כל העקרונות שעליהם הוסכם בהחלטות של מועצת הביטחון.״

השארת תגובה