מנכ"ל משרד הבריאות: צריך עובדים זרים

משה בר סימן טוב, צילום: עופר עמרם
משה בר סימן טוב, צילום: עופר עמרם

משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות, מודה לראשונה כי "בשל מצוקת כוח האדם הסיעודי, אין מנוס משילוב עובדים זרים במוסדות האשפוז". את הדברים אמר היום (20.11.18) בכנס הרב מקצועי של א.ב.א – אגוד בתי אבות ודיור מוגן לישראל. עד כה הצהיר בר סימן טוב כי הפתרון למצוקת כח האדם בענף האשםפוז היא בהעסקת עובדים פלסטיניים. בר סימן טוב הוסיף ואמר בכנס כי "הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה לא יפגע בהקצאת המשאבים למוסדות האשפוז עבור הטיפול בקשישים הסיעודיים". באשר למחלוקת עם מנהלי המוסדות בנוגע לתימחור הטיפול עי המדינה אמר בר סימן טוב כי משרד הבריאות נכון לקיים דיון על התחשיב ועל גובה התשלום עבור הטיפולים, וזאת לאחר שמנהלי המוסדות תקפו את מכרז האשפוז הסיעודי בטענה כי המשרד תימחר עלויות האשפוז באופן המשית גרעון של מיליון שקל בשנה על מחלקת אשפוז – דבר המעיב על יכולתה להתקיים.

סגנית יו״ר הכנסת ויו״ר הועדה לתכנית אב בטיפול בקשישים , חה״כ טלי פלוסקוב, אמרה בכנס כי ״כולנו יודעים עד כמה שר האוצר , משה כחלון, הוא שר חברתי שכל אזרח ותיק חשוב לליבו. אתערב אישית כדי לקדם פגישה כזאת להכרות שלו עם צרכי ענף מוסדות האשפוז. במדינת ישראל צריך להיות משרד אחד ושר אחד שיתעסק עם הנושא של אזרחים ותיקים . כל נושא אזרחים ותיקים צריך להיות תחת קורת גג אחת".

בנושא מאבק המטפלות הסיעודיות והמחסור הקשה של מטפלים בענף הסיעוד, אמרה ח״כ פלוסקוב: ״ אחת המסקנות שנתקבלו בועדה שברשותי היא שכדי שלקשישים יהיה טוב, צריך להיות טוב גם למטפלים שלהם. כיום, תנאי ההעסקה של המטפלות פשוט מחפירים. חייבים לשפר את התנאים שלהם ולכלול את זה כדרישה כבר במכרז האשפוז הקרוב. אם נמשיך לחכות עם זה, אף אחד לא ייכנס לתחום ובסוף כבר לא ישאר מי שיטפל בנו ״.

ראש מינהל האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור יוסף, שכיהן בעברו כמנכ"ל הביטוח הלאומי ומנהל ביה"ח הדסה עין כרם, התייחס לעניין סוגיית כוח האדם והצורך בעובדין זרים בענף הסיעוד ואמר: "המדינה היא זו שמחליטה מה הנושא הכי חשוב לה לטיפול, ובגינו מקצה משאבים. ראינו את עכשיו בנושא משכורות השוטרים, כשמצאו 20 מיליארד שקל לתקצב זאת. כך המדינה צריכה לקבל החלטה עד כמה חשוב לה לטפל בקשישים הסיעודיים"

השארת תגובה