דייט עם החמאס, מתי זה יסתיים?

אנחנו, תושבי עוטף עזה והדרום מוכנים להמשיך לשהות במקלטים, אם נדע שזה הסבב האחרון, שזאת הפעם האחרונה ושלא נצטרך לחיות בידיעה מובהקת שהדייט הבא עם חמאס בפתח.

חיים ילין
חיים ילין

בבקרים כאלה, אחרי לילות ללא שינה כאן בעוטף עזה, אני לא תמיד מוצא את המילים כדי לכתוב על התחושות. אני חושב על ההורים, הילדים, המבוגרים יותר, חיות המחמד, וכל מי שלא מוצאים מנוחה ושוהים שעות ארוכות בממ"ד, שומעים חדשות וחושבים לעצמם, 'שמישהו יעצור את זה'. ילדים שהיו אמורים לבלות בגנים ובבתי הספר והורים שתכננו שיום שלישי שלהם ייראה אחרת לחלוטין. ליבי עם התושבים ועם לוחמי ולוחמות צה"ל שעושים לילות כימים כדי לנסות ולתת לתושבי עוטף עזה והדרום הגנה מירבית.

בכל כמה חודשים בהם השקט מופר, ובתקופה האחרונה היו אלו שמונה חודשים של טרור: שריפות, בלוני נפץ, הפרות סדר על הגדר וסבבי הסלמה לפי רצון חמאס, שבהם בין לבין אנחנו מוצאים עצמנו בכל כמה שבועות בלילה של דייט עם החמאס. בסבבים האחרונים, ארבעה במספר שסיפקו לילות לבנים ופגיעות ישירות בבתים, חמאס שולט בדייט שלנו. הוא מחליט מתי ניפגש, מתי הוא יתחיל וגם מתי הוא מסתיים. אסור לממשלת ישראל להסכים לזה, אסור לממשלת ישראל להפקיר את תושבי הדרום פעם אחר פעם.

הקבינט המדיני-ביטחוני חייב, פשוט חייב לקבל החלטה שלא תישען רק על הרתעה. בסבב הזה היינו צריכים לקבוע יעדים מאוד ברורים ללחימה: החלשה של החמאס, הגעה להסדרה לטווח ארוך מאוד מתוך חולשת החמאס וחוזקה של מדינת ישראל ובאותה עת, שיקום של רצועת עזה על ידי העולם שיגוייס למהלך. בלי יעדים ברורים ואסטרטגיה, אנחנו נמצא את עצמנו מסבב לסבב, חיים תחת אזעקות וצבע אדום. זה הזמן לקבל החלטות ולעזור לתושבים לקבל את שגרת חייהם פעם אחת ולתמיד אחרי 18 שנים של מלחמת התשה. זה הקבינט המדיני-ביטחוני שטוען להיות ה'ימני ביותר' שהיה כאן אבל הוא לא דואג לביטחון שלנו, הוא דואג בעיקר לכותרות מנופחות.

אחרי 24 שעות בהן נורו 500 טילים לעבר מדינת ישראל, עדיין אף גורם מדיני לא מדווח. המנהיגות נעלמה ומסתתרת מאחורי דובר צה"ל ומאחורי דיווחים ערביים. מר ביטחון מוביל אותנו לדרך ללא מוצא. חמאס החליט מתי הדייט הזה התחיל, הוא מחליט מתי הוא מסתיים והוא יחליט אם נצא לסבב נוסף בעוד שבוע או בעוד חודש. אם הדיווח על הפסקת אש נכון זאת הפקרה של תושבי הדרום. הפקרה!

אומרים שאם האמא בבאר שבע לא הייתה מצליחה לקחת את הילדים לממ"ד היינו בתוך עזה. אומרים שאם הטיל היה פוגע באוטובוס מלא היינו בתוך עזה. קבינט יקר, מה אז הייתה המטרה שלכם? ארגון טרור מכתיב לממשלה עם הצבא החזק במזרח התיכון איך להתנהג.

הקבינט המדיני ביטחוני חייב להבין את הדבר החשוב ביותר: אנחנו, תושבי עוטף עזה והדרום מוכנים לשהות מאה וגם מאתיים ימים במקלט ובממ"דים בידיעה ברורה, שזה יהיה הסבב האחרון. אנחנו מוכנים להמשיך ולהיות עורף חזק ואיתן למדינת ישראל, בידיעה שזאת הפעם האחרונה בה נשהה במקלטים ובממ"דים. שזאת הפעם האחרונה שבה הילדים שלנו יישארו בבית והכי חשוב, שלא נצטרך לחיות בידיעה מובהקת שהדייט הבא עם חמאס בפתח.

הכותב הינו ח"כ מטעם יש עתיד, תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר

השארת תגובה