הצעת חוק: לאפשר לקבוצות הכדורגל לשמור שבת

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיש הצעת חוק לפיה מועדוני קבוצות הכדורגל לא יהיו מחוייבים להשתתף במשחקים או בתחרויות בשבתות ובחגים ■ "אחרי 67 שנות עצמאות, אין טעם לכפייה חילונית בעולם הספורט כפי שאין טעם לכפייה דתית בדמוקרטיה הישראלית"

ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר

הסטטוס קוו בארץ הוא נושא רגיש ולא מעט פעמים מנסים לכרסם בו גורמים שונים. אך כעת יכול להיות שבפעם הראשונה קבוצות כדורגל יוכלו לבחור האם לשחק בשבת. ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיש הצעת חוק לפיה מועדונים לא יהיו מחוייבים להשתתף במשחקים או בתחרויות בשבתות ובחגים.

לפי הצעת החוק, המועדונים לא יהיו חייבים לשחק או להתחרות החל משעה לפני כניסת השבת או החג ועד שעה אחרי יציאת השבת או החג. על פי ההצעה, אותם מועדונים לא ייפגעו מכך שלא יקיימו פעילויות ספורטיביות במהלך שבתות וחגים. בנוסף, ייעשה ניסיון לצמצם את כמות התחרויות והמשחקים בימי שבת וחגים.

ח"כ זוהר, חבר הנהלת איגוד הכדורסל עד היבחרו לכנסת, אמר: "נתקלתי בעשרות קבוצות המעוניינות לשמור שבת, אך האיגודים השונים מחייבים אותן לשחק בשבת בשל אילוצים כאלה ואחרים. יש למצוא דרך ולקיים דיון מעמיק באופן שבו שמירת השבת תתאפשר גם במועדונים ובליגות מקצועניות. אחרי 67 שנות עצמאות, אין טעם לכפייה חילונית בעולם הספורט כפי שאין טעם לכפייה דתית בדמוקרטיה הישראלית".

השארת תגובה