אחרי קוקה קולה גם פפסי מעלה מחירים

פפסי
פפסי

טמפו מצטרפת גם היא לגל ההתייקרויות ומעלה מחירים לראשונה מאז המחאה החברתית בקיץ 2011 ולפי הערכות כדור השלג רק החל להתגלגל. לאחרונה, חברת טמפו שלחה מכתב לרשתות השיווק בו היא מודיעה על העלאות מחירים בשיעור של 4%-2% במשקאות שהיא משווקת, ובהם פפסי קולה סבן אפ ופפסי דיאט, נסטי, סאן בנדטו, ג'אמפ, משקה האנרגיה XL, בירה נשר, ונסטי.

בנדטו בבקבוקי זכוכית, פלרגרינו ופרייה יעלו בשיעור של 4%. בירה נשר, נסטי ומאלט סטאר יעלו בשיעור של 3.2%, פחיות ובקבוקי קולה יעלו בשיעור של 2%. במכתב הסבירה החברה כי היא נאלצת להעלות מחירים עקב עליות המחירים בתשומות הייצור וההפצה וכן בשכר העבודה האנרגיה ועוד. החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, הודיעה אף היא לפני כחודש על העלאות מחירים במשקאות השונים של קוקה קולה ופריגת בשיעור 2%-3%.

לראשונה מאז המחאה החברתית, החל מחודש אוגוסט האחרון, מספר חברות מזון מהמובילות במשק הישראלי והשולטות במדפי הרשתות, הודיעו על העלאות מחירים. הראשונה הייתה תנובה, שהודיעה כי היא מעלה מחירים של חלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור ממוצע של 2.2% בשל עלייה מתמשכת במחיר החלב הגולמי. טרה ומחלבות גד הודיעו על עליות מחירים בטענות דומות, כשבסופו של דבר נראה כי נבלמה העליה המדוברת במחיר החלב הגולמי. חברות נוספות כמו ויסוצקי ומלח הארץ הודיעו אף הן על העלאות מחירים במוצריהן בשיעורים שונים וכן אורז ובשר לסוגיו.

בענף המזון מעריכים כי מדובר רק בתחילת המגמה וצפוי גל עליות כולל של מחירי המזון במשק.

בכיר בענף המזון: "החברות הגיעו לחנק תפעולי, עליה במחירי החלב הגולמי היה הקש שניפץ את הסכר". נזכיר כי עליית המחירים בענף החלב שהחלה מתנובה הגיעה לאחר משבר האיזון בין האוצר לתנובה שביקשה אישור להעלאת מחירי מוצרי החלב המפוקחים אך לא קיבלה את האישור המיוחל מהממשלה. במצב שכזה צרכן נורמלי אמנם יזכור את תנובה כ"המגלגלת" הראשונה של כדור השלג אבל חשוב לזכור כי השר כחלון, דווקא הוא בשתיקתו הרועמת דאז, היווה גורם משפיע להתייקרויות הנוכחיות – "שתיקת כחלון – אוגוסט 18".

השארת תגובה