דווקא החרדים: מתנגדים להפחתת 'צער בעלי חיים'

אחדות בין הסיעות ב'יהדות התורה'? המפלגה היחידה בקואליציה שמתנגדת לחוק שנועד לצמצם צער בעלי חיים: יהדות התורה

עגלים באוניה, צילום: ישראל נגד משלוחים חיים
עגלים באוניה, צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

מזה מספר חודשים תלויה ועומדת הצעת חוק להפסקת ייבוא בקר וצאן בחיים, מה שמוכר בשם "משלוחים חיים".

מדובר במסעות, המתמשכות שבועות ארוכים בים. במהלכן נמצאים בעלי החיים הצעירים בצפיפות כשהם מתבוססים בצואתם ושאר אשפה.

מדובר בצער רב לבעלי החיים לצד פציעות קשות, מחלות ואף תמותה.

השנה, על אף הבטחות שר החקלאות אורי אריאל לצמצם את הכמויות, כבר נשברו שיאי היבוא השליליים, וזאת חודשיים לפני סוף השנה האזרחית.

ייבוא זה, אשר מוגדר על ידי משרד החקלאות עצמו כמסוכן ביותר, עלול להביא לישראל מחלות קשות. בארגונים המתנגדים למשלוחים אלו, מעלים שאלה: מדוע סגן השר ליצמן, אשר אמון על בריאות הציבור, הוא המכשלה האחרונה בדרך להעברת החוק.

חבר הכנסת מיקי זוהר, מגיש הצעת החוק, אמר: "אני סבור כי הצעת החוק הזו היא הצעה שנועדה קודם כל להגן על בעלי החיים ועל צער בעלי חיים שבסופו של דבר מוביל לרצון החרדי הבסיסי של לאכול אוכל כשר. בהמה שמגיעה ארצה בתנאים שהם אינם תנאים ונפגעת בדרך, הופכת להיות לא כשרה ועל כן אין ספק שהרצון שלי בסופו של דבר הוא רצון שהוא גם משותף לקהל החרדי שהבשר שהם יאכלו יהיה בשר כשר. מכל מקום אין ספק שהחקיקה שלי יכולה להביא להרבה מאד ייצור מקומי פה בשוק המקומי, וגם לפתח את הכלכלה הישראלית. כולי תקווה שבשבוע הבא, לאחר דיון שיהיה יחד עם סיעת יהדות התורה, שהיא כרגע המתנגדת המרכזית להצעת החוק, נוכל להגיע להבנות על מנת שביום רביעי הבא בעזרת השם זה יעבור בכנסת בקריאה טרומית.“

ירון לפידות מארגון "ישראל נגד משלוחים חיים" (Israel Animal Save) מסר: “קיבלנו בצער רב את ההודעה כי הצעת החוק עדיין לא תעלה להצבעה, אפילו טרומית. המשלוחים החיים מהווים כתם אדיר על מדינת ישראל, המציב אותנו רחוק מהמדינות המתקדמות. אנו מקווים שסגן שר הבריאות ליצמן יפנים את גודל צער בעלי החיים בתעשיית המשלוחים החיים, ויעבוד עם חבריו בקואליציה להעביר את החקיקה להצבעה. אנו מתפלאים לראות איש ירא שמיים, מהקהילה החרדית, שלא נלחם לבטל תעשייה שלמה של עבירות על חוק צער בעלי חיים".

הדברים הועבור לדובריהם של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני שנמנעו מלהגיב.

2 תגובות
  1. אין בושה! עד מתי יקחו חלק בצער בעלי חיים???

  2. במחקלחת מעל הכיור יש מראה. הביטו בה. הביטו טוב טוב בתוך העיניים של עצמכם והבינו.. שצער מיותר לבעלי חיים קורה בגללכם.
    שאתם מפרים דבר אלוהים חיים.
    בושה לכם.

השארת תגובה