פרשת הצוללות ומעורבות נתניהו: "כישלון אסטרטגי"

לדברי חבר הכנסת אייל בן ראובן, ראוי היה שיאמר לפחות, אני אחראי, ויסביר מהו עושה כדי למנוע כשלים כאלה בעתיד אלא שככל הנראה מנתניהו זאת דרישה מוגזמת

נתניהו וכדורגל
נתניהו וכדורגל

על רקע פרסום המלצות המשטרה בפרשת הצוללות הצטרף ח״כ איל בן ראובן מ'המחנה הציוני' לקריאות לראש הממשלה להתפטר ולהכריז על קיומם של בחירות חדשות.

בן ראובן, אלוף במיל' וחבר ועדת חוץ וביטחון, הציג בדבריו 4 היבטים לאירועי השבוע החולף בהקשר של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

1. המלחמה בשומרי הסף: דבריה והנחיית של שרת המשפטים, איילת שקד להזזת המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר,מבטאת רוח של ממשלה פחדנית ונגררת שמטרתה להפוך את הדמוקרטיה לכלי בידי השלטון לחיסול שומרי הסף שלו.

צעד זה מקושר ישירות לחוק "הפחדת האומנים והיוצרים" של שרת התרבות, מירי רגב. זו הידרדרות מסוכנת שמחייבת את החלפת הממשלה הנוכחית.

2. עונש מוות למחבלים: החלטת רה"מ לקדם חקיקת עונש מוות למחבלים היא החלטה פופוליסטית. שמטרתה, ספין פוליטי לקהל מצביעיו.

זהו חוק מיותר שעשוי להזיק למאמץ המאבק כנגד הטרור, יעצים ויהפוך מחבלים לשהידים ולגיבורי האומה הפלסטינית בחסות ממשלת ישראל.

לבתי המשפט הצבאיים יש כבר כיום את הסמכות לפסוק עונש מוות למחבלים, העובדה היא שהם בוחרים לא לעשות זאת מסיבה מאוד ברורה – החלטת עבר מוסרית וערכית של החברה הישראלית שאינה דנה בני אדם למוות למעט מקרים מאוד ייחודיים כדוגמת הצורר הנאצי, אדולף אייכמן.

3. אירן: הסנקציות האמריקאיות על אירן יעילות. החלופות העומדות בפני המשטר הם:

"לשבור את הכלים" – לחזור לייצור החומר הגרעיני.

להסכים לשינוי ההסכם שנחתם מול ממשל אובמה.

לא לשבור את ההסכם, להמתין ולצפות להתחלפות ממשל טראמפ.

להערכתי, טהרן לא תשבור את ההסכם מול האירופאים. עם זאת, מדינת ישראל חייבת להמשיך במאבק להוצאת אירן מסוריה, לעודד את המשך הסנקציות האמריקאיות על אירן ולהכין אופציה צבאית אפקטיבית למצב שבו אירן תחליט לחזור לדרך הגרעין.

4. פרשת 3000- פרשת הצוללות היא כישלון אסטרטגי מהמעלה העליונה. חבורת אנשי עסקים, מנצלים (לכאורה) את קרבתם לראש הממשלה. מתערבים לצורכיהם האישיים בתהליכי קבלת החלטות ורכש, בנושא צוללות שהוא מהרמה האסטרטגית העליונה של ישראל.

רה"מ לא יכול להסיר אחריות!

ראוי היה שיאמר לפחות, אני אחראי, ויסביר מהו עושה כדי למנוע כשלים כאלה בעתיד. כנראה שמנתניהו זאת דרישה מוגזמת.

השארת תגובה