גלריה: 'צמח צדיק' ויזנ'יץ באלעד, הוקירו את השקדנים

מעמד רב רושם בראשות רבנים גדולי תורה שליט"א: תלמידי תלמוד תורה "צמח צדיק" ויז'ניץ באלעד קצרו ברינה את פרי ביכוריהם במסיבת "חלוקת פרסים" למצטייני המפעל לשינון גמרא ומשניות בע"פ

אווירת חג ומועד עטתה את מאות תלמידי הת"ת יחד עם הוריהם וסביהם ביום חמישי פרשת וירא, במעמד מסיבת חגיגת חלוקת הפרסים למצטייני מפעל הגמרא "תורת יחזקאל" ומפעל המשניות "משנת אד"ם" של הת"ת, שנבחנו בהצלחה מרובה על מאות דפי גפ"ת ואלפי משניות ועמידתם בכור המבחן אצל גדולי התורה שליט"א שנחגגה במעמד מרגש ורב רושם.

חגיגת חלוקת הפרסים – שהתקיימה ברוב פאר והדר באולם המתנ"ס ברח' אבטליון – חתמה שנה מבורכת וגדושת פעילות, בה נבחנו מאות התלמידים מאות דפי גמרא ואלפי משניות בע"פ בהצטיינות נפלאה, כשהתלמידים המצטיינים נבחנו על תלמודם אצל רבנים גאונים שליט"א אשר הפליאו וציינו לשבח את ידיעותיהם.

התלמידים המצטיינים שהגיעו להישגים גבוהים במיוחד, והתעטרו בתארים הנכבדים "נזר התלמוד" "עטרת התלמוד" ו"פאר התלמוד", "כתר המשנה" "שר המשנה" ו"אלוף המשנה", נקראו לשבת ע"ג הבמה המפוארת כראוי וכיאה לכבודה של תורה.

את פני המשתתפים קידם גליון מיוחד בשם "נוצר תאנה יאכל פריה" שהופק לרגל החגיגה ע"י הנהלת המוסדות, בגליון הופיעו מאמרי חינוך מרתקים לצד מאמר בגודל מעלת לימוד המשניות, כמו"כ מכתבי הערכה מרבנים ומהורים נרגשים.

פתח והנחה את המעמד מנהל הת"ת הרב יצחק רוט, כשבטוב טעם העלה על נס את מעלת לימוד ויגיעת התורה של תשב"ר, וציין לשבח את הפעילות הברוכה של הנהלת מפעלי הגמרא והמשניות וזכותם הכבירה שתלמידי הת"ת בשעותם הפנויות חוזרים ומשננים דפי גמרא ופרקי משניות וב"ה היום זוכרים לקצור הפירות. כן הדגיש שאחד מ'הדיברות' הראשונות של המפעל להבליט מאמצים והשתדלות ולא רק הישגים, והביע תודה לצוות המחנכים שבזכות השקעתם כל השנה זוכים לקצור את הפירות והערכה מיוחדת להורים ששיתפו פעולה ודירבנו ועודדו את ילדיהם.

חרוזים מיוחדים ומרגשים בגודל מעלת המשנה והיגיעה בתורה הושרו ע"י מקהלת "קול הנערים" בניצוחו של המלמד המוכשר הר"ר נפתלי פולק הי"ו, ובליווי תזמורתו של הר"ר ראובן פוירשטיין הי"ו, שהנעימו את המעמד.

במהלך המעמד נערך מבחן פומבי מיוחד למצטיינים – ע"י הרב צבי אריה כץ הי"ו מראשי המפעל, בו נתבקשו התלמידים לענות על שו"ת במספר מסכתות משניות ופרקי גמרא, כאשר התלמידים מפליאים בהיקף ידיעתם ומוסיפים ואומרים את כל המשנה בע"פ בבהירות וברהיטות לשמחת ולרגשת לב כל רואיהם שהתענגו על ידיעותיהם.

מנהל המפעל הרב מאיר ברגר הי"ו שיתף את ההורים והסבים והמתכנסים בסדרי תכניות ומסגרות הלימודים והמבחנים ועל התוכניות לשנה"ל תשע"ט בה יגדל משמעותית רף הדפים והמשניות, בסיום דבריו הודה מקרב לב למנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ אשר יזם ודחף לפתיחת המסגרות לשינון גמרא ומשנה ולא חסך מאום למען הצלחת התלמידים ובפרט לקראת המעמד הגדול סייע בלב ונפש לכבודה של תורה ולומדיה.

הכרת טובה ותודה עמוקה הובעה לפטרוני מפעל המשניות ה"ה משפחת שטרן הי"ו שנדבה ליבם בחכמה להחזיק בידי מפעל הקודש לזכר ולעילוי נשמת ראש המשפחה הגה"ח ר' אברהם דניאל ז"ל ואמם מרת אסתר ע"ה. בשם המשפחה נשא דברים נרגשים המחנך הדגול הרה"ג ר' אלימלך שטרן, מחשובי מגידי השיעורים בב"ב כשבדבריו העלה את זכרו של הוריו ז"ל שעל שמם הונצח מפעל המשניות והודה לאחיו העסקן הרב ברוך שטרן הי"ו על חלקו הגדול.

את ברכת העירייה הביא ראש העיר הרב ישראל פרוש הי"ו – שזכה לתודות ההנהלה על הוספת הקומה במבנה הת"ת – שהביע שמחתו להשתתף במסיבה של מצוה לאחר שהתלמידים שיננו והצטיינו בלימודים וישמח גם הלאה לסייע ככל שיידרש.

בהדרת כבוד נשמע משאו רב התוכן של רבי מנחם מנדל פקשר, רב דחסידי ויז'ניץ אלעד, שנתן עדות אישית הן כבוחן של התלמידים שנהנה לטייל עמם בסוגיות שונות ולראות את בקיאותם הנפלאה והן התרשמותו מכתלי בית מדרשו שהינו עד למחזה היום-יומית שהתלמידים מקדישים מזמנם לשנן על הלימודים והודה להנהלת המוסדות והנהלת הת"ת וראשי המפעל על עבודת קדשם וחפץ ד' בידם יצליח.

את ברכת העיר אלעד, הביא המרא-דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, באמרו כי זכות גדולה נפלה בחלקה של העיר אלעד, שתלמידים צעירים ממיתים עצמם בתורה הקדושה והשפעתה מקרינה מהודה על כלל העיר.

מנהל הת"ת הרב רוט הביע את רגשי ההערכה למנכ"ל הרב חיים מאיר כץ הי"ו שנרתם לכל מה שמקדם את הצלחת התלמידים וגם לקח על עצמו את הדאגה להצלחת מפעלי הגמרא והמשניות וכיבדו בדברי ברכה למעמד.

בדבריו הביא הרב כץ מדבריו של כ"ק מרן ה'ישועות משה' זי"ע על חשיבות השינון וחזרה על הספק לימודי מלווה בהתמדה שאת זה ראו במוחש בשנה האחרונה בכתלי ת"ת וכן בבתי המדרשות באלעד והביע הוקרה עצומה לראשי המפעל הרב מאיר ברגר הי"ו והרב צבי אריה כץ הי"ו שבהתלהבות והתחדשות החדירו בתלמידים את המרץ והכח להגביר לימודם ולמזכיר הנמרץ הרב יהודה כהנא הי"ו שליווה במסירות את מערך המבחנים וניצח על ארגון המעמד, כן הודה לחברי ההנהלה הרב בערל אשר הי"ו והרב יחזקאל מילר הי"ו המלווים את כל הפעילות, למנהל מחלקת החינוך הרב מרדכי בארי הי"ו ולעסקן הרב ברוך שטרן הי"ו אשר יחד עם משפחת שטרן הנציחו את מפעל המשניות לעי"נ ראש משפחתם.

נציג התלמידים הבה"ח שלום טובק נ"י הביע ברכת תודה בשם כלל התלמידים להנהלת המפעל ולהנהלת הת"ת והמוסדות אשר זיכו את התלמידים לצבור מאות דפי גמרא ואלפי משניות.

במהלך המעמד הופתעו המתכנסים – התלמידים והוריהם – לשמוע את ברכת הקודש מהאדמו"ר ששיגר במיוחד למעמד כבוד התורה וכדלהלן: "שמעתי על הפעולות הברוכים של מפעל המשניות והגמ' "משנת אדם" לשינון משנה וגמרא בע"פ לתלמידי התלמוד תורה צמח צדיק ויז'ניץ באלעד, "די הייליגע תורה זאגט "יוקח נא מעט מים" מי"ם המ"ם הראשונה מרמזת על 'מאימתי' – משנה, והמ"ם האחרונה על ה'שלום' – סיום התלמוד בבלי, באמצעות המשניות והגמרא "רוחצים" את הרגילות "והשענו תחת העץ" עץ – מרמז לתורה הק' "עץ חיים היא למחזיקים בה" זיך אונליינען אויף די תורה הק', "ואקחה פת לחם" – פת בגימ' "תלמוד" – "לחם" מרמז על התורה הק' "לכו לחמי בלחמי" – ובזה "סעדו לבכם" – תשבעו. שהשי"ת יעזור התלמידים היקרים יעלו מעלה מעלה וההורים ירוו נחת, וכל המחנכים החשובים יראו הצלחה בעבודת ד' ונחת מצאצאיהם, אכי"ר".

פרסים יקרי ערך – סטים ספרים מפוארים חולקו למצטיינים ע"י הרבנים הגאונים שליט"א, כמו"כ חולקו "כרטיסי ספר" לשאר התלמידים הנבחנים.

בחלוקות תעודות התכבדו הרבנים החשובים: האדמו"ר מאנטניא, הרה"ג חיים שרגא נייהויז, המפקח החינוכי למוסדות ויז'ניץ אלעד, הרה"ג נפתלי גלנץ, רב ק"ק חסידים אלעד, הרה"ג שבח גרינפלד, ראש ישיבה לצעירים ויז'ניץ ב"ב, הרה"ג אפרים מתתיהו טסלר איש החינוך הוותיק מעיה"ק ירושלים, הרה"ג יעקב לבין, ראש כולל ויז'ניץ בב"ב, המנכ"ל הרב חיים מאיר כץ הי"ו, הרה"ג נח שרייבר והרה"ג ר' חיים שטרן רמי"ם בישיב"ק ויז'ניץ אלעד, הרב יאיר זכריה ורטהימר, מפקח חינוכי בת"ת ועוד.

במהלך המעמד הוענק מנחת הערכה מיוחדת מפטרוני מפעל המשניות משפחת שטרן לראשי המפעל הרב מאיר ברגר הי"ו והרב צבי אריה כץ הי"ו, על התמסרותם הכללית והפרטית להצלחת כלל התלמידים.
המעמד הסתיים בריקוד נלהב לכבודה של תורה ולומדיה.

מספר ימים לפני המעמד זכו התלמידים המצטיינים להיכנס לקודש פנימה אל האדמו"ר מויזניץ אשר לא הסתיר את קורת רוחו למראה התלמידים המצטיינים ולמשמע גודל השקעתם, לאחר שנשא דברים קצרים בשבח לימוד תשב"ר בטהרה חילק תעודות הוקרה מרשימות המעידות על הצטיינותם ותאריהם והעניק לכל אחד פרי ברכה.

השארת תגובה