הרבנים והשמאל ייאבקו בהקלות הנשק

שיתוף פעולה מעורר ענין נרשם בין רבני הציונות הדתית לחברי כנסת משמאל

אקדח (צילום אילוסטרציה)
אקדח (צילום אילוסטרציה)

כנס חירום מיוחד של רבנים לתמיכה בחוק של ח״כ חיליק בר לפיקוח על יצוא נשק ישראלי שיעלה בקרוב להצבעה בכנסת, נערך אמש כשבסיומו חתמו על העצומה יותר מ 40 רבנים מהציונות הדתית הדורשים מסיעות הקואליציה להביע תמיכה בחוק.

מטרת החוק המוצע, ללחוץ על הקואליציה לתמוך בחוק גם מהיבטים דתיים ומוסריים.

הרב יואל בן-נון קרא לראש הממשלה לא לעצור את יוזמת החקיקה ולהתייצב נגדה. "כמי גדל בבית של היסטוריון, והמכיר את ההיסטוריה של עמנו ובכלל אני קורא לבנימין נתניהו לקדם את החוק".

הרב יעקב אריאל אמר, כי ״אין צורך בנאומים ארוכים, זו הלכה פשוטה וקצרה ברמב״ם: אין מוכרים להם דבר שיש בו נזק לרבים… כגון כלי נשק וכבלים ושלשלאות״, כלומר ההלכה מתירה למכור נשק רק למדינות שאנו זקוקים לעזרתן, לצורך הגנתנו, אך למדינות וגופים אחרים – אין למכור נשק כי בכך אנו מסייעים לשפיכות דמים מיותרת.״

סגן יו״ר הכנסת ח״כ חיליק בר שיזם והוביל את הכנס אמר בכינוס, כי "מדובר בחוק מאוזן והרבה פחות קיצוני מקודמו. לא ייתכן שאין לישראל הגבלות חוקיות-מוסריות המפקחות על הייצוא הביטחוני שלה. לא ייתכן שאנחנו חריגים בכך מבין הדמוקרטיות בעולם. המדובר בגרסה משופרת של הצ״ח שקידמה ח״כ זהבה גלאון, חיוב פיקוח ישראלי לצד שמירה על האינטרס הישראלי בסוגיות חוץ וביטחון".

לצד ח״כ חיליק בר שמוביל את החוק שותפים כיוזמים גם ח״כ תמר זנדברג וח״כ יהודה גליק וח״כים נוספים.

השארת תגובה