סקר חדש: ברוט זוכה לתמיכה נרחבת בציבור הדתי

הקרב על הקול הדתי: על פי סקר חדש, צביקה ברוט, מועמד 'הליכוד' לראשות העיר בת-ים, זוכה לתמיכה נרחבת בציבור הדתי והחרדי • הסיבה: לראשונה הציב הליכוד מועמד חובש כיפה בראשותו

צביקה ברוט
צביקה ברוט

רגע לפני ההליכה אל הקלפי, נראה כי בבת-ים תמונת המצב פתוחה לחלוטין: בזמן שהסקרים הכלליים מראים על קרב צמוד, ועל סיבוב שני בין ראש העיר יוסי בכר למועמד הליכוד צביקה ברוט, מסתבר שגם בתוך הציבור הדתי הקרב מרתק לא פחות.

סקר 'מכון סמית' שנערך לאחרונה מראה על נטייה גבוהה בציבור הדתי להצביע עבור ברוט, שנחשב למועמד חדש שסוחף קהלים רבים הרוצים בשינוי בעיר. אלא שלציבור הדתי יש סיבה נוספת: ברוט הוא המועמד היחיד מבין המועמדים המובילים שהינו חובש כיפה בעצמו, קובע עיתים לתורה ומתפלל – בין חוגי הבית לכנסי הבחירות – שלוש תפילות ביום.

"יש לו רקורד מרשים בפני עצמו, כמי שהיה הנציג הבכיר של בת-ים ברמה הארצית" אומר גורם פוליטי בכיר באחת המפלגות הדתיות בעיר, "הוא עבד עם טראמפ וקיבל הצעה לעבוד עם נתניהו, ומוביל אפשרות לשינוי אמיתי בבת-ים. אלא שמעבר לזה יש לו קשרים מצוינים בתוך הציבור הדתי והחרדי, כי זה המגרש הביתי שלו".

לדבריו, "הוא מקורב לרבים מהרבנים, כולל הרב בניהו שמואלי שקרא לו אליו במהלך מערכת הבחירות לפחות 6-7 פעמים, ולא מעט רבנים שמפחדים מראש העיר אמנם חתמו על תמיכה ביוסי בכר, אבל מתכוונים להצביע עבור צביקה ברוט. הוא בן לאחת המשפחות השורשיות הציבור הדתי בעיר, ואין ספק שעולם התורה חשוב לו והם מאמינים שזה יבוא לידי ביטוי גם בהתנהלות שלו כראש העיר".

על פי הסקר, התמיכה בברוט בקרב חובשי הכיפות היא גבוהה כמעט כמו בבכר, ובקרב הדור הצעיר הוא אף זוכה לתמיכה גבוהה יותר במעט.

בסקר הכללי, בכר וברוט עולים לסיבוב שני, כשמעט מאחוריהם נמצא אלי יריב, ואחריו שאר המועמדים. בסיבוב השני ברוט צפוי לנצח על פי הסקר, ועם זאת במידה ובסיבוב השני יתמודדו בכר ואלי יריב – צפוי דווקא בכר לנצח.

ברוט, בן 38, דור שלישי בבת-ים, הוא משפטן בוגר ישיבת אדר"ת בעיר ולמד בישיבת הר עציון שבאלון שבות. הוא שימש בתפקידים בכירים בעולם התקשורת, כמו ראש הדסק המשפטי בגלי-צה"ל, הכתב הצבאי והכתב בשטחים. לאחר מכן שימש במשך עשור ככתב הפרלמנטרי של ידיעות אחרונות בכנסת, ואז עבר לשמש כיועץ אסטרטגי למנהיגים וממשלות בעולם.

במסגרת התפקיד הזה ניהל מערכות ציבוריות רבות עם כוח אדם רב ותקציבי ענק, ולפני כשנתיים מונה לשמש כמנהל הקמפיין הישראלי שלו. מאז הניצחון בבחירות הוא ממשיך לעבוד עם הממשל האמריקני, כמו גם עם ראשי מדינות אחרים.

לפני כעשרה חודשים זימן ראש הממשלה בנימין נתניהו אל ברוט לביתו, שם הציע לו להצטרף כיועץ בכיר ללשכתו – אלא שברוט העדיף את ההצעה האחרת, להתמודד מטעם הליכוד על ראשות העיר בה נולד וחי כל חייו.

ברוט מנהל קמפיין חדשני שמדבר על הורדת הארנונה בעיר, דרך ביטול מדידות הדירות החדשות, ושיפור דרמטי של השיפורים העירוניים לתושב. אביו של ברוט, דוד, הוא מנהל אגף החינוך המיתולוגי בעירית בת-ים, ואמו אשת חינוך בכירה בחינוך המיוחד. אחיו הבכור הוא קצין בכיר בחיל האוויר, ואחד הטייסים הבודדים שיצאו מהעיר בת-ים – ואילו אח נוסף שלו הוא דיפלומט בכיר במשרד החוץ.

השארת תגובה