איך לבנות אתר בצורה נכונה? המדריך המלא

תכנון אתר
תכנון אתר
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

בעידן הגלובלי בו אנו חיים, הצלחתו של עסק תלויה בראש ובראשונה ביכולתו לתקשר עם קהל לקוחותיו באופן נגיש, ידידותי, בלתי אמצעי ומניע-לפעולה (בעיקר, רכישת המוצר או השירות שהוא מעוניין לשווק).

בנייה נכונה של אתר כרוכה במגוון שלבים שרק הקפדה עליהם תהפוך את האתר למוצלח ותאפשר לעסק לשגשג באמצעותו.

בכל הנוגע לבניית אתרים מידע כללי בנושא יכלול בעיקר את הפלטפורמות השונות שרצוי לעשות בהן שימוש, את הפונקציות שכדאי שהאתר יכלול, את הדרכים הרצויות לבניית הממשק, את גורמי המקצוע העשויים לסייע בתהליך ואת סוגי האתרים השונים שניתן לבחור ביניהם. מאמר זה יציג בקצרה את ההיבטים השונים הכרוכים בתהליך בניית אתרים באינטרנט, על מנת לסייע לכם לבנות את האתר שתמיד חלמתם עליו לעסק, לארגון, לעמותה, לקבוצה או לתחביב שמעסיק אתכם – ולקחת אותו לרמה הבאה בכל הנוגע להצלחה כספית, איכות גרפית, ממשק מתקדם וסוגים מגוונים של תוכן מעניין ומושך לקריאה שיעודד את הגולשים להיכנס לאתר ולעשות בו שימוש. להלן הטיפים העיקריים שכדאי לכם לעבוד לפיהם מבלי לדלג על אף אחד מהם, במטרה להבטיח שהאתר שלכם יהיה הטוב ביותר שאפשר. מוכנים? בואו נתחיל.

אפיון הצורך, בדיקת מתחרים והבנת הגולשים

אפיון הצורך משמעו לנסח לעצמכם באופן ברור מה האתר מיועד להשיג, מה המטרות שאתם מציבים בפניכם ואילו מהן ריאליות בתחום שאתם מעוניינים להיכנס אליו. לשם כך יש לערוך בדיקת מתחרים, שתתן לכם תמונה מדויקת ככל הניתן של יריביכם העסקיים הפוטנציאליים ושל מצב השוק בכללותו. כך תדעו באילו אופנים עליכם להתבלט על מנת להצליח בענף או התחום העסקיים שבהם אתם חולמים או נחושים להשתלב, מה האתר שלכם חייב לכלול כדי למשוך כמות מספקת של גולשים או לקוחות פוטנציאליים ובאילו סוגי תוכן כדאי לכם להתמקד. הבנת הגולשים והיכרות עם תחום חוויית משתמש נחוצה כדי להתאים את הממשק והתכנים כך שיאפשרו תקשורת בלתי אמצעית עם הגולש.

במאה ה-21 – מהירות היא שם המשחק

נושא חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מהירות אתר. זו חייבת להיות גבוהה מספיק על מנת להבטיח את מימוש התכליות השונות שאליהן ייעדתם את הממשק, וצריכה לעבור במידת הצורך התאמה לטובת קידום האתר. מהירות גלישה גבוהה הכרחית כדי שהגולש לא יותש ויתייאש במהלך הזמן שבו הוא נמצא באתר שלכם, ימשיך לעבור על הקטלוג וירכוש את המוצרים שאתם מעוניינים לשווק או השירות שאתם מציעים. ספקי גלישה שונים מציעים חבילות אטרקטיביות של מהירויות גלישה שונות. עליכם להבין מראש מה כרוך בעבודה באתר שלכם ולהתאים את מהירות הגלישה לצרכי הגולש והאתר המתחייבים מהיקף הפעילות, המהירות הדרושה ועוד.

מה האתר הזה?

הטעות החמורה ביותר שניתן לעשות היא לבנות אתר מבלי לאפיינו כראוי קודם לכן באופן שיאפשר לכם לקבוע בבירור איזה סוג אתר אתם מעוניינים לבנות, למטב ולתפעל באופן שוטף. שני סוגי אתרים לדוגמה הם אתר מסחרי ולעומתו, אתר תדמית. אתרי סחר משמשים לרכישת מוצרים ושירותים שונים באינטרנט ומעוצבים על בסיס ממשק תכליתי המשקף זאת שחייב להיות קל, פשוט ונוח לתפעול ולעודד את הגולש לרכוש מגוון עשיר ככל הניתן של מוצרים. אתר כזה הוא בעיקר פלטפורמה לעריכת קניות וירטואליות – הוא מעשי, ישר ולעניין, אינו מתחכם ואינו מתמקד בתוכן, באווירה או בערך מוסף כלשהו של החוויה, אלא ביצירת משיכה מספקת על מנת לגרום לגולש לרכוש כמה שיותר מהמוצרים או השירותים שאתם משווקים. עולם שונה לחלוטין הוא זה של אתרי תדמית. אתרים אלו מיועדים לשוות לעסק, לארגון או ליוזמה שלכם את הצביון שאתם מעוניינים שיהיה להם, לגרום להם להיתפס באופן מסוים בקרב קהל היעד שלכם ולהעניק לכם רווח שאינו מיידי אלא ארוך טווח, ויתכן שאף אינו ניתן לכימות כספי (לפחות לא כימות כספי ישיר) אלא בא לידי ביטוי קודם כול במובן חברתי, ערכי, מעמדי, פוליטי או תרבותי. אתר כזה אינו פרקטי ומוכוון מטרה אלא מעביר את רוח היוזמה או העסק, משווה לו את התדמית שאתם מעוניינים ליצור (למשל, מכובדות, יוקרה ותחכום, או לחלופין עדכנות, צעירות ורעננות אנטי-ממסדית) ויעזור לכם באופן מורכב ומופשט הרבה יותר מאשר אתרים מהסוג הראשון שהוצג קודם לכן.

באיזו פלטפורמה לבחור?

מבין הפלטפורמות השונות המוצעות לבניית אתרים, זו הכדאית ביותר היא וורדפרס. למה מומלץ לבנות אתר בוורדפרס? ממגוון רחב של סיבות, ביניהן נוחות תפעול. העבודה עם וורדפרס נוחה, קלה ופשוטה וגם מי שאינו מנוסה, בקיא או מיומן בבניית אתרים יוכל להתמצא בקלות רבה יחסית במערכת ידידותית למשתמש כמו מערכת וורדפרס. הדבר יאפשר לכם להפנות את עיקר המשאבים שלכם לאפיקים חשובים יותר – כלומר, לפיתוח המוצר, העסק ותכני האתר עצמם – ולא לשחת זמנכם לריק על תפעול האתר. יתרון נוסף למערכת וורדפרס על פני מערכות אחרות הוא יכולת הורדת תוספים – מה שמאפשר לכם להעשיר את האתר במבחר רחב של יישומים נלווים ולהפוך את הממשק ואת צורות הצגת התוכן שבו למעניינות ומגוונות יותר. חשובה לא פחות היא היותו של הוורדפרס נוח לעבודת קידום אורגני. הצלחת העסק שלכם תלויה במידה לא מועטה ביכולתו להופיע במקום גבוה בדפי התוצאות של חיפושים רבים ככל הניתן בגוגל. לכן עליכם לקדמו בקידום אורגני, באמצעות כלילת ביטויים מסוימים בתכניו כך שהקלדתם במנוע החיפוש תניב את שם האתר שלכם כמה שיותר גבוה בדף התוצאות.

הבנו. עכשיו לתכלס: איך בונים אתר?

תהליך בניית אתר מורכב ממספר שלבים. ראשית, כדאי לפגוש את החברה המקצועית שבה תיעזרו לבניית האתר לפגישת איפיון, שבה תדונו במטרות השונות שהוצגו בסעיף הראשון במאמר זה. לאחר מכן, יגיע שלב עיצוב האתר, שבו תתנו את הדעת על האספקטים הוויזואליים הכרוכים במימוש החזון שהתוויתם לאתר, במשיכת גולשים ובהעברה יעילה, בהירה וממוקדת של המידע שאתם מעוניינים להעביר, ביצירה אפקטיבית של התדמית שברצונכם לשווק או בהנעה לרכישה של המוצרים או השירותים שאתם משווקים. בשלב פיתוח האתר אנשי המקצוע שתיעזרו בהם יתרגמו את כל מה שגיבשתם עד כה למציאות, והאתר יעלה לאוויר. לאחר מכן יגיע שלב ניהול האתר והדרכה ללקוח, כאשר החברה המקצועית שנעזרתם בה תלמד אתכם כיצד לתפעל את האתר באופן שוטף ותעזור לכם לבצע שינויים נדרשים במידת הצורך. עם בנייה נכונה של האתר, השמים הם הגבול להצלחתכם העסקית.

בשיתוף אקסטרה : https://www.extra.co.il/

תגובה אחת
  1. המאמר רשום בצורה מעולה! מכיר אותם אישית, עושים עבודה מעולה הן בקידום והן בבניית אתרים

השארת תגובה