בית המשפט: עליזה בלוך הטעתה – ותשלם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אמנון דראל, הורה למועמדת לראשות העיר בית שמש עליזה בלוך להסיר שילוט תמיכה בשכונת רמת בית שמש ג' שכלל את האות ג' בתוך פתק בחירות

פורים בבית שמש, צילום יעקב לדרמן (129)
פורים בבית שמש, צילום יעקב לדרמן (129)

נצחון לרשימת יהדות התורה בבית שמש: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אמנון דראל, הורה למועמדת המחנה החילוני לראשות העיר הגב' בלוך לחדול מנסיונות ההטעיה בריכוזים החרדיים ולהסיר שילוט תמיכה בשכונת רמת בית שמש ג' שכלל את האות ג' בתוך פתק בחירות.

בפסיקתו קבע כי בלוך מפרסמת פרסומים מטעים בכוונה תחילה והורה לה לחדול מכל הפרסומים הללו בעיר ואף חייב אותה בהוצאות משפט על סך 11,700 שקלים.

במסגרת קמפיין הבחירות של המתמודדת מטעם המחנה החילוני בעיר, הגב' בלוך, היא מנסה לפנות לקהלים חרדיים ולהציג את עצמה בצביעות כ'נאורה' כשהיא מתאמצת להסוות את עברה הפוליטי, חלקו בשיתוף פעולה עם מפלגת יש עתיד, ולהסתיר את המאבקים שהובילה בשנים האחרונות כנגד הציבור החרדי בעיר.

כחלק מאותם נסיונות הטעיה מכוונים פרסמה הגב' בלוך שלטי ענק בשכונת רמת בית שמש ג' ופרסומים בתיבות הדואר בשכונה, בהם נאמר כי בבית שמש מצביעים עבורה. ההטעיה כללה את האות ג' במודעה כאות ג' בפתק לבן, וכדי להציג מצג שווא לפיו על התושבים להצביע עבור רשימת יהדות התורה למועצת העיר ועבורה לראשות העיר.

בעקבות הדברים פנה חבר מועצת עיריית בית שמש, הרב ישעיהו ארנרייך אל הגב' בלוך, ודרש ממנה לחדול מהפרסום. אלא שבלוך, לא רק שלא נענתה לבקשה, אלא אף הגיבה בזלזול וטענה כי "הפרסומים נעשו באופן פרטי וכי הדבר אינו הטעיה מבחינה חוקית וכי העתירה הינה קנטרנית כנקמה על תביעת ריצ'רד פרס נגד אגודת ישראל" (בה הפסיד, כזכור, המחנה החילוני בבית שמש בעתירה הקנטרנית שהוגשה נגד מועמדותו של הרב משה אבוטבול לראשות העיר).

משכך פנתה סיעת יהדות התורה המקומית, באמצעות עו"ד אורי הברמן, אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אמנון דראל, בדרישה להורות על פסילת הפרסומים. ואכן, בצהרי יום שישי דחה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אמנון דראל, את כל טענות הסרק של בלוך תוך שהוא מבהיר כי "קשה שלא לתהות האם אין המטרה של תעמולת בחירות כזו היא אך ורק הטעיית הציבור".

לנוכח קביעה זו פסק השופט לבלוך להסיר את כל השילוט המטעה ולעצור את הקמפיין השקרי. כמו כן חייב השופט דראל את בלוך בהוצאות משפט בסך 11,700 שקלים.

לדברי גורם בכיר בסיעת יהדות התורה בבית שמש, "תושבי בית שמש נחשפים מיום ליום לצעדים הפסולים ולמעשי ההטעיה והשקרים של המחנה החילוני בעיר והגב' בלוך שאינם עומדים כלל ועיקר עם דרישות החוק".

"פסיקת יו"ר ועדת הבחירות מגיעה לאחר שבשבוע האחרון פסק בית המשפט המחוזי בירושלים נגד עתירתו הקנטרנית של המחנה החילוני נגד המועמד לראשות העיר הרב משה אבוטבול, ואנו שמחים על כך שהרשויות המוסמכות העמידו את המחנה החילוני והגב' בלוך על מקומן. מיותר לציין שמאבקם המשפטי נגדנו לא יצלח ותושבי בית שמש יאמרו את דברם בקלפי ויקבעו את עתידם לחמש השנים הקרובות, תוך שהם נותנים לנו בעז"ה כוח להשלים את המהפכה בעיר".

תגובה אחת
  1. תפסיקו להציג את עליזה כחילונייה , היא אישה שומרת תורה ומצוות ובעלה הוא רופא כליות חשוב בהדסה שטיפל באימי ע״ה במסירות רבה, ושומר מצוות קלה כבחמורה לא פחות ממשה אבוטבול , זה לשון הרע והוצאת שם רע מן התורה

השארת תגובה