40 חודשי מאסר כי: דקר וברח

נועם קוריס
נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס- נוסחה למיליון הראשון

עו"ד נועם קוריס: מפעיל אתר אינטרנט? – ערוץ 7

עו"ד נועם קוריס: תקנון בחינם לאתר אינטרנט

בית המשפט העליון דחה בימים אלו ערעור שהגיש המערער לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירות של גרימת חבלה בנסיבות מחמירות. ברקע הדברים דקירת המתלונן בבטנו באמצעות חפץ חד, כאשר המערער ואחר שעניינו הובא אף הוא לפנינו נמלטו מהמקום כשהם מותירים את המתלונן פצוע ומתבוסס בדמו. למתלונן נגרמו פציעות קשות שהצריכו ניתוח דחוף.

על המערער נגזרו 40 חודשי מאסר וכן ענישה מותנית ופיצוי למתלונן.

בית המשפט העליון דן בערעור על חומרת העונש, במסגרתה  ערעור, בא כוחו של המערער מבקש כי יינתן משקל לאירועים שקדמו לדקירה, לנסיבותיו האישיות של המערער, לרמת הענישה הראויה, להיעדר חפיפה בין העונש שהושת על המערער במקרה זה לעונש אחר שבו הוא נושא בגין פרשה אחרת. למצער מבוקש כי יינתן משקל לתהליך שיקום אותו החל המערער לעבור בין כתלי הכלא.

בית המשפט העליון לא מצא עילה להתערב בגזר דינו המנומק של בית המשפט המחוזי, בהינתן עוצמת הפגיעה במתלונן ועברו המכביד של המערער. בית המשפט המחוזי שקל ואיזן נכונה בין כל שיקולי הענישה – לרבות אלה להם טען בא כוח המערער ואין עילה להתערב בתוצאת האיזון.

בית המשפט העליון ציין, שלא נעלם מעיניו הליך השיקום אותו החל המערער לעבור בין כתלי הכלא כפי שמציין שירות המבחן בתסקירו המשלים. ההליך הטיפולי מצוי בראשיתו, ובית המשפט העליון ציין שהוא מביע תקווה כי המערער יתמיד בו ויצא מהמעגל העברייני שאליו נקלע, לטובתו ולטובת החברה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

השארת תגובה