"נהיה כח חברתי מוביל במועצת העיר"

סקר מקצועי שנערך ע"י מכון סקרים בלתי תלוי נתן לאגודת ישראל 2 מושבים מתוך 25 שיהיו במועצה • לפנחס הומינר יש אמירה אחת ברורה: יחד נקיים 'ועשית ככל אשר יורוך' ונצביע ג'

פנחס הומינר נציג קרעטשניף/אגודת ישראל. (צילום: יח"צ)
פנחס הומינר נציג קרעטשניף/אגודת ישראל. (צילום: יח"צ)

בעוד כעשרה ימים ייפתחו הקלפיות ברחבי העיר, הזדמנות של פעם בכמה שנים לכל יראי ד' לקיים את מצוות גדולי ישראל לחזק את נציגי הציבור שיעמדו לשרת את עמך ישראל בתקופה הבאה. ישבנו לשיחה עם מי שהיה בעבר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הכספים, כיום הוא עומד בראש הרשימה החסידית חברתית אגודת ישראל הרב פנחס הומינר. הנימה החיובית והאופטימיות שבדבריו שכנעה גם אותנו שמשהו גדול הולך לקרות.

מי אתה פנחס הומינר?

שליחו הנאמן של מורי ורבי האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א לעמוד לימין כלל תושבי העיר לסייע ולעזור לכל אדם ואדם באשר הוא בכל תחום אפשרי. בחיי האישיים דור שלישי ברחובות, בעל תואר b. a. בחינוך, ואף עסקתי מספר שנים בתחום החינוך כמחנך בתלמוד תורה.

כיצד התחלת בעשייה הציבורית ובאלו תפקידים כיהנת?

לפני יותר מעשור, לקראת הבחירות לעירית רחובות נקראתי אל הדגל לשמש כנציג אגודת ישראל בעיר, וכשנבחרתי לעירייה, שמשתי תחילה כמחזיק תיק התחזוקה שאחראי על כל מוסדות החינוך בעיר, ובהמשך כמחזיק תיק הכספים, יו"ר הועדה להקצאת קרקע, מלבד היותי חבר בוועדה לנזקק ועוד ועדות עירוניות.

האם תוכל להצביע על הישגים מיוחדים בתקופת כהונתך?

בתקופת כהונתי כחבר מועצה הצלחתי בס"ד להשיג לטובת הציבור במגוון תחומים. ראשית הצלחתי יחד עם ראש העיר ידידי ר' רחמים מלול להביא לאיזון תקציבי. כמו כן הצלחתי לבטל את הטלת היטל שצ"פ שהיה אמור להיות מוטל על כל מי שמשפץ דירה בעיר – דבר שחוסך אלפי שקלים לכל משפץ דירה, בנוסף לזה כמובן שסייעתי לכל מוסדות החינוך בעיר ללא שום הבדל של חוג כזה או אחר, וכן הקמת מרפ"ד המיועד לכל הגננות ואנשי החינוך בעיר, מתנ"ס חרדי נוסף, הקמת גן חינוך מיוחד חרדי, הפעלת קו תחבורה לביתר עילית, הכנסת ארגון 'בצוותא' שמסייע לבני נוער מתקשים בשיתוף העירייה ועוד.

אך לא רק, גם בשנים האחרונות, בהן לא הייתי בתפקיד רשמי במועצת העיר הבאתי הישגים לכלל התושבים במסגרת הלשכה לפניות הציבור טיפלתי בחמש שנים האחרונות בכ-2,000 פניות תושבים ואף הענקנו שירות ייעוץ בחינם ע"י אנשי מקצוע במגוון תחומים ודלתי הייתה פתוחה לכל תושב.

ובכל זאת בחמש שנים האחרונות היית קצת רחוק ממוקד ההשפעה?

נכון שבמגרש הפוליטי המשחק הוא אכזרי ואם אתה לא שם אתה לא קיים, אבל כשאתה מגיע כשליח ציבור עם רצון חזק ועם כל הנשמה לעזור לזולת, אתה מוצא אוזן קשבת.

וב"ה אני יכול לומר שהעזרה שהצלחתי בס"ד להגיש הן למוסדות התורה והחסד בעיר והן למשפחות וליחידים מתושבי העיר, הייתה באותה מידה בה כיהנתי בתפקיד רשמי, ואולי אף יותר.

וכאן תרשה לי לתת מילה חמה לידידנו וידיד השם, מכובדנו ראש העיר ר' רחמים מלול על נתינת גב ועל עזרה בלי גבול לכל אורך השנים בכלל, ובתקופת הקדנציה האחרונה בפרט, יישר כח!

באלו תחומים כוונתכם לפעול בקדנציה הבאה?

ראשית להמשיך להיות כתובת לכל תושב בעיר לכל בקשת סיוע עירוני ובירוקרטי. אני זמין לפניות הציבור 24/6, ומפרסם גם באמצעותכם את מספר הטלפון האישי לטובת הכלל 050-4114010, ניתן גם להשאיר הודעות.

שנית יש לי תוכנית סדורה במגוון תחומים הנוגעים לכלל תושבי העיר ובהם הפיכת שליש מהחניות 'כחול לבן' לחניה ללא תשלום עבור תושבי העיר, שיפור הניקיון בעיר, וכמובן המשך סיוע ועזרה למוסדות התורה והחסד.

מדוע לא שיתפתם פעולה עם שס"ד?

במוצ"ש האחרון התקיים כנס פתיחת מטה בחירות של 'דגל התורה' בשכונת 'רמת שלמה' בירושלים, שם נשא דברים הגאון רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, ובהתייחסו להליכה הנפרדת של דגל התורה בירושלים אמר בין היתר את הדברים הבאים:

"כל מה שנעשה כאן בנושא של המשא ומתן והרשימה הנפרדת לא היה מעולם מטרה של דגל התורה לפילוג. לא זה היה הנושא, הנושא היה רק נושא אחד ויחיד, שהציבור שלנו – שלפי כל האנשים שיודעים אומרים שזה הציבור הגדול ביותר בירושלים עיר הקודש – שיקבל מה שמגיע לו. מעבר לזה לא היה שום נושא". אין ניסוח מתאים יותר גם לאגודת ישראל ברחובות.

רבים טוענים שאין לכם סיכוי לעבור את אחוז החסימה, מה יש לך לומר על כך?

ההיפך הוא הנכון, כל מי שמעורב ועוסק באמת במערכת הבחירות, ונמצא בשטח, יודע להגיד בוודאות שאגודת ישראל עומדת להפתיע ולהצליח בגדול בע"ה, והוויכוח הוא על מספר חברי המועצה שיהיו.

בנוסף לכך, סקר מקצועי שנערך ע"י מכון סקרים בלתי תלוי נתן לאגודת ישראל 2 מושבים מתוך 25 שיהיו במועצה.

כל מי שמבין קצת בסקרים יודע שמפלגות חדשות לוקח להם זמן כדי לקבל ביטוי בסקרים, ואם כבר עכשיו אנחנו נסקרים בהצלחה שכזו, אז ברור שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה.

אז נכון שאמר מי שאמר ש'סקרים הם כמו בושם, נעים להריח אותם אך מסוכן לטעום מהם', ובכל זאת אם נצרף את העובדות בשטח בנוסף לסקרים אז זה מריח ממש טוב.

ובהזדמנות זו אני פונה לכל תושבי העיר הביטו וראו את הרשימה הנפלאה אותה אני מציג בפניכם, רשימה של אנשים עם רקורד מרשים של עשייה במגוון תחומים לכלל תושבי העיר ללא הבדלי מוצא וללא הבחנה בין קהילה לקהילה, אנשים איכותיים שיודעים לעשות טוב לתושבי העיר, תנו לנו את קולכם ביום הבחירות – יחד נקיים 'ועשית ככל אשר יורוך' ונצביע ג'.

השארת תגובה