גדולי ישראל ספדו למרן ב"בית מאור ישראל"

אלפים הגיעו במהלך כל היום לביתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, "בית מאור ישראל" ברחוב הקבלן בירושלים, בראשות בנו הגר"מ יוסף, להשתתף ביום עיון מרכזי בתורתו ובמשנתו ולהתפלל בחדר לימודו הקדוש.

במהלך היום נערכו דיונים ושיעורים במשנתו של מרן במגוון נושאים. היום נפתח בעשה 12:00 בצהריים בפאנל מיוחד בנושא עולם התשובה והקירוב אשר היה קרוב מאוד ללבו של מרן, בהשתתפות חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי זמיר כהן ראש אירגון "הידברות", והגאון רבי רפאל כהן ראש מוסדות "יתד התשובה", ובהנחיית הרב שלמה בניזרי.

לאחר מכן עסק הגר"א בוטבול, חתנא דבי נשיאה, במשנתו ההלכתית של מרן והשיב לשאלות הציבור בתורתו של מרן. כמו כן נערך פאנל מיוחד בנושאי ההוראה והדיינות, בו עסק הגר"י דרעי רב העיר באר שבע, בהשקפתו הבהירה של מרן לדמותו של רב בישראל. חתנו של מרן, הגר"מ טולדנו, אב"ד ירושלים, ובנו הדיין הגר"ע יוסף טולדנו, דנו יחדיו בהשקפת מרן בנושאי הדיינות.

כמו כן נערך פאנל חינוך בהשתתפות גדולי המחנכים והיועצים תלמידי מרן, ונאמן ביתו הרב אמיר קריספל, ופאנל מיוחד שהעניק הצצה נדירה לכתבי מרן אשר טרם ראו אור בהשתתפות חברי מכון "מאור ישראל".

לעת ערב, נערכה ועידת הכשרות המרכזית בראשות בני מרן, רבי אברהם יוסף, מרא דאתרא חולון, ורבי משה יוסף ראש בד"צ בית יוסף, ורבני מערכת הכשרות בד"צ בית יוסף, מיסודו של מרן. את הדיונים ההלכתיים בוועידה הנחה הרה"ג שי עמר.

בשעה 20:00 החלה עצרת האזכרה המרכזית בביתו של מרן בהשתתפות בני משפחתו של מרן, ומרנן ורבנן גדולי ישראל. בעצרת נשאו דברים הראש"ל ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, ראש ישיבת "פורת יוסף" הגר"מ צדקה, הגר"ב שמואלי, הרה"ר לישראל ונשיא ביה"ד הגדול, בני מרן הגר"א יוסף והגר"מ יוסף, וחתני מרן הגר"ע בר שלום, הגר"א בוטבול, הגר"מ טולדנו, והגר"י צ'קוטאי.

הגר"א יוסף הודה בשם בני המשפחה לאחיו הצעיר הגר"מ יוסף, ראש בד"צ בית יוסף ו"בית מאור ישראל" על מסירותו הרבה למרן במשך השנים ומסירותו למרן גם אחרי פטירתו בהוצאת ספרי מרן ובהקמת "בית מאור ישראל", אשר ממשיך להאיר את אורו של מרן בכל קצוות תבל.

השארת תגובה