5 שנות יתמות: עצרות זיכרון למרן הגר"ע יוסף זצ"ל

בבית "מאור ישראל" ייערך יום עיון מיוחד במשנתו של מרן החל מהצהרים ובשעות הערב תתקיים במקום העצרת המרכזית בהשתתפות מרן נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן • בבית העלמין סנהדריה ייערך מעמד הכנסת ספר תורה מציון מרן להיכל ישיבת מרן שבסמיכות לציון

מרן הרב עובדיה צילום יעקב כהן
מרן הרב עובדיה צילום יעקב כהן

ברחבי הארץ נשלמו ההכנות לעצרות לזכרו של מרן הערב לרגל יום השנה החמישי להסתלקותו לשמי מרומים. תנועת ש"ס ברשויות ערכה  החל מתחילת השבוע עצרות רבות לזכרו בשיתוף כנס בחירות למפלגה אותה הקים מרן זצ"ל. כנסי חיזוק נערכו בערים בני ברק, אור יהודה, פתח תקווה ועוד שם נשאו דברים בניו ונכדיו של מרן זיע"א.

ביום ה' בצהרים בבית "מאור ישראל", ביתו של מרן זצ"ל ברחוב הקבלן 45 בשכונת הר נוף, ייערך החל משעה 12 בצהרים יום עיון מיוחד במשנתו של מרן זצ"ל בשיתוף מאור ישראל וישיבת מרן שבסמיכות לציון.

בשעה 12 ייפתח יום העיון בפאנל מיוחד עם גדולי מזכי הרבים בדורנו ובראשם חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז, הגר"ז כהן ראש ישיבת היכל מאיר וראש ארגון הידברות, את הפאנל ינחה הרב שלמה בניזרי והוא יעסוק בדרכו ומשנתו של מרן בעולם הקירוב. לאחר מכן יהיו שאלות ותשובות ודרכו של מרן בהלכה בהשתתפות חתנו הגאון רבי אהרון בוטבול ראש ישיבת מרן.

בהמשך ישבו ראשי מאור ישראל בפאנל מיוחד אותו יערוך נכדו של מרן, הרה"ג יעקב סיני ויציגו למשתתפים כתבי יד נדירים והצצה נדירה מכתביו של מרן האמורים לראות אור בקרוב.

בשעה 4 אחה"צ ייערך עוד מושב מיוחד בהשקפתו של מרן זצ"ל לדמותו של רב בישראל, בו ייטלו חלק רבני ערים ויושבי על מדין. כמו כן יתקיים מושב "מאור החינוך" עם טובי המחנכים ולסיום יישבו בני מרן וראשי מערכת הכשרות של בד"ץ בית יוסף בראשות הגר"מ יוסף לוועידת כשרות מיוחדת.

בשעות הערב תיפתח העצרת המרכזית בהשתתפות נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן, חברי מועצת חכמי התורה וחברי מועצת גדולי התורה, הראשונים לציון ובני וחתני מרן.

מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן, ממארגני העצרות, מספר בשיחה עם 'קו עיתונות': "צוות מאור ישראל ישבו וחשבו כיצד והיאך באמת נגרום למשתתפים לזכור את מרן ואת משנתו הטהורה ולהמשיך בדרכו, ובוודאי אחרי שהושקעו כל המשאבים בכדי ליצור יום עיון אשר יכלול את דרכו של מרן הן בהלכה הן בחינוך הן בקירוב והן בכשרות, הדבר גרם להתעניינות רבה ואנו נערכים אף למסכים שייפרסו ברחבה בחוץ בכדי לאפשר לציבור הרחב להשתתף ביום המיוחד הזה".

בתוך כך, בשעות הצהרים היום יערכו ברשת החינוך התורני של ש"ס "בני יוסף" מעמד לרגל שלושים שנה להקמת רשת החינוך, שם ישתתפו אלפי ילדי ישראל כיתות ז' ח' הפרוסים במוסדות של הרשת ברחבי הארץ והמחנכים. בעצרת צפויים להשתתף חברי מועצת חכמי התורה בראשות נשיא המועצת מרן הגר"ש כהן שיישא את המשא המרכזי.

בשעות הערב ייערך מעמד הכנסת ספר תורה לזכרו של מרן. תהלוכת ספר התורה תצא מציונו של מרן זצ"ל לעבר ישיבת מרן ברחוב אוריאל הנמצאת בסמיכות לציון.

כמידי שנה, יוקם אוהל מיוחד במקום, בו יחולקו כיבוד ושתיה לרווחת העולים לציון במהלך יום ההילולא. עצרת סיום תערך ביום חמישי בשעה 10 בערב, כולל אמירת סליחות בהשתתפות הגר"ר אלבז.

ביום שישי בבוקר יעלו בניו וחתניו של מרן זצ"ל לציונו בבית העלמין סנהדריה שם ישתתף אף הראשל"צ הגר"י יוסף השוהה במסע של חיזוק לזכרו של מרן בקהילות היהודיות בחו"ל וצפוי לשוב במהלך היום חזרה לארץ בכדי להשתתף באזכרת אביו זיע"א.

יצוין כי לרגל יום השנה החמישי יוצא לאור ע"י מכון מאור ישראל במהדורה חדשה סדרת הספרים טהרת הבית ג' חלקים למרן הגר"ע יוסף זצ"ל ובו הוספות רבות מתורתו ופסקיו של מרן.

השארת תגובה