אתיופי, אברך וחייל צה"ל – קליפ 'סבבה'

להקת הילדים הפופולרית מוציאה קליפ מסקרן ומושקע ל'סבבה', שיר הנושא של אלבומה הרביעי. את השיר כתב והלחין איציק דדיה, את הקליפ הפיק המוזיקאי שי ברק

להקת הילדים 'קינדרלעך' הוציאה בקיץ האחרון את אלבומה הרביעי, בשם 'סבבה'. אלבום אנרגטי וצעיר המכיל בתוכו 14 רצועות במגוון סגנונות מוזיקליים שונים. כעת, מוציאה הלהקה קליפ חדש לשיר הנושא של האלבום בעל השם המסקרן אותו כתב והלחין הזמר והיוצר איציק דדיה.

בשונה מיתר שירי האלבום הנושאים מסרים קלילים הפונים לקהל היעד הצעיר, השיר 'סבבה' טומן בחובו מסר מורכב הרבה יותר. " אני יהודי, לא מתחמק מאף אחד, כן זה אני. תפילין כל בוקר ואומר 'מודה אני'..". בימים בהם גובר השיח והפולמוס הציבורי סביב נושא ה"הדתה", בוחרים הילדים להתייחס למכנה המשותף המאחד בין כלל האוכלוסייה, ולא למפלג. המסר אותו מבקש השיר להעביר, הוא שנשכיל להביט מעבר לחומות השוני וההיבדלות, ונתמקד בנקודה הפנימית המשותפת לכל עם ישראל. לשם כך, גויסו לקליפ שחקנים מרקעים שונים, חרדי לצד חילוני, מזרחי ואשכנזי, אברך כולל וחייל צה"ל, צעיר אתיופי, בחור דתי-לאומי ועוד.

"במהלך השירות הצבאי שלי בלהקת הרבנות הצבאית, שירתי לצד חיילים שבאו מרקעים שונים ומגוונים", אומר איציק דדיה, יוצר השיר, "תמיד דיברנו בינינו, החיילים, על העובדה שאחרי הכל, כשמביטים פנימה, כולנו אחים בני עם אחד. למרות הפערים, ההבדלים והמנהגים השונים. וזה המסר שרציתי להעביר כשכתבתי את השיר 'סבבה'. אני מקווה שהצלחתי".

מי שהפיק את הקליפ, הוא המוזיקאי המוערך שי ברק שחבר ללהקת קינדרלעך עבור הפרויקט הנוכחי. "הרעיון אותו ביקשנו להעביר בשיר, הוא שאסור לשפוט אנשים לפי המראה החיצוני. ניסינו ליצור מחזה שיטשטש את המעטפת החיצונית. שלא יבינו מי החרדי או מי החילוני, מי האברך או מי החייל, ולהראות שבסוף כולנו יהודים."

המפיק דוד פדידה, הקים את להקת קינדרלעך לפני כ-15 שנה. כיום, הוא מסכם בסיפוק שנים ארוכות של פעילות מוזיקלית עניפה בכל רחבי העולם. "מבחינתי, להקת קינדרלעך היא מדגם מייצג של החברה הישראלית, ומורכבת מילדים מכל העדות והמגזרים. כשאנחנו טסים עם הילדים ומכינים אותם לקראת הופעות בפני קהילות יהודיות ברחבי העולם, אנחנו מדגישים בפניהם את העובדה שלמרות כל השוני, אחרי הכל כולנו יהודים. ואת המסר ביקשנו להעביר בפרויקט המיוחד הזה."

השארת תגובה