אשדוד: סערת סרטון ההסתה

סרטון רדוד ורצוף הכפשות והשמצות נגד הציבור החרדי הופץ באשדוד וברשתות החברתיות. הסרטון ספג גינוי מכל קצות הקשת הפוליטית ומרבים מאנשי התקשורת הכללית שמודים: הפעם נחצה הגבול

עיריית אשדוד
עיריית אשדוד

העיר אשדוד סוערת בעקבות סרטון הסתה מבחיל כנגד הציבור החרדי שפירסמה רשימת "עתיד אשדוד" בראשותו של אלי נכט, הפונה לקהל הרוסי. הסרטון שמכיל תכנים רדודים גם במושגים חילונים, מתאר כיצד ייראו החיים בעיר במידה והחילונים לא יצאו להצביע ביום הבחירות והחרדים ישתלטו על העיר. הסרטון רצוף שקרים, סטריאוטיפים והכפשות מהסוג הנחות ביותר.

הסערה בעקבות הסרטון שהופץ מקיפה את כל המגזרים.

מאגודת ישראל נמסר: ״לצערנו הדה לגיטימציה נגד הציבור החרדי בעיר נמשך ומלובה על ידי אנשים פוליטיים המבקשים להיבחר על גב השנאה. על הציבור החרדי להתלכד ולחזק את הגוש החרדי וכדי לעצור את פרץ השנאה הזה כלפי הילדים החרדיים״.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב להפצת הסרטון: "תשובה יהודית מוחצת מחייבת ללכד את כל הציבור החרדי לגוש אחד חזק בכל הקלפיות ולבחור אנשים שיבלמו את אוייבי היהדות".

אבי אמסלם מ"מ ראש העיר אשדוד אמר בתגובה לסרטון ההסתה: "אני חושב שאנחנו נמצאים כעת בשיא המערכה וברוך ה' עד עכשיו התנהלה מערכת נקיה מהכפשות והסתה. אסור לנו להיגרר לכל המסיתים שזו הדרך היחידה שמצליחים לבטא את עצמם. גם אותם אלו שהתחילו את הקמפיין לפני מספר חודשים בהתקפה על הציבור הדתי והמסורתי בעיר, הבינו מהר שאשדוד היא לא הכתובת לכך ופה חיים כלל האוכלוסיות בהרמוניה אחת. כולי תקוה שהם יבינו מהר את חומרת הדברים ויתעשתו על עצמם ויפה שעה אחת קודם".

אמסלם מציין כי "זו גם ההוראה שהנחתי לכלל הפעילים ומנהלי המטה, לא להיגרר לשום פרובוקציה של הסתה. נמשיך לשמור על קמפיין נקי שמקרב ומחבר ולא להיפך חלילה, זה החלק המרכזי מהמחויבות שלנו כנבחרי ציבור. אני קורא לכל ראשי המפלגות להמשיך בקו הזה ושאשדוד תמשיך להוות סמל ודוגמא לשאר הערים שאפשר לעשות קמפיין נקי מבלי שהערכים והדרך של "ואהבת לרעך כמוך" תפגע".

העיתונאי אמיר איבגי מערוץ 20: המתמודדים יורדים מהפסים. לראות ולא להאמין". גם העיתונאי אמנון לוי יצא חוצץ נגד הסרטון המבחיל.

עיתונאים ואנשי תקשורת רבים, חלקם הגדול אינם שומרי מצוות, ציינו כי מדובר בסרטון מחריד גם כשמדובר בקמפיין בחירות. לא מעט אנשי תקשורת ציינו כי "הפעם נחצה הגבול".

ל"כל הזמן" נודע כי ארגון 'בצלמו' בראשות שי גליק עומד לפנות ליועמ"ש לממשלה בנושא הסרטון.

השארת תגובה