הפלסטיני: 'באונר"א מחנכים ילדים להתפוצץ'

"אונר"א הפך לחלק מהבעיה ולא לחלק מהפתרון" • באסם עיד, פעיל זכויות אדם פלשתיני, קורא בראיון לערוץ 7 לסגירת אונר"א "שאנשיו יהיו חסרי עבודה ופליטים" ולהפיכת הפליטים לתושבי לבנון סוריה וירדן

באסם עיד
באסם עיד

בירושלים הציג ראש העירייה, ניר ברקת, תכנית שמבקשת לסלק מהעיר את אונר"א ולהתחיל במתן שירותים עירוניים מלאים לתושבי שועפאט, שם מפעיל אונר"א בתי ספר ומרפאות ללא רישיון ישראלי.

המהלך הירושלמי מגיע לאחר החלטת הממשל האמריקאי לקצץ את הסיוע לאונר"א בשל היותו ארגון המנציח פליטות במקום לפעול לצמצומה.

ביומן ערוץ 7 שוחחו עם באסם עיד, פעיל זכויות אדם החוקר מזה שנים את אופן הפעילות בבתי הספר והמוסדות של אונר"א: "אני אומר כבר שנים שאונר"א הפך לחלק מהבעיה ולא לחלק מהפתרון. שבעים שנה ואונר"א מנהל את ענייני הפליטים הפלשתינאים, ולא הצליח במהלך שבעים שנה לצמצם את הבעיה או לפתור את בעיית הפליטים. כנראה בגלל הנושא הכלכלי אונר"א מעוניין להמשיך ולנהל את עניין הפליטים הפלשתינאים.

אני תומך בהחלטת טראמפ לעצור את כספי אונר"א. 65 אחוז מהכספים של אונר"א הולכים למשכורות ושכירות של בניינים ומשרדים, משכורות בגובה של 25 אלף דולר לחודש וכלי רכב מפוארים. אני רוצה לסגור את הארגון הזה על מנת שעובדיו יהיו חסרי עבודה ויפכו לפליטים בעצמם.

שאלתי מורים בבתי הספר של אונר"א בירדן אם מלמדים ילדים להתפוצץ ולהיהרג, והם אמרו 'בטח. איך ישחררו את האדמה מהכיבוש הישראלי?'. אונר"א מודע לכך והחברה הבינלאומית יודעת שכל עניין הלימודים באונר"א זה רק שנאה והסתה. החברה הבינלאומית ממשיכה להזרים כספים כי היא נגד החברה בישראל.

ההורים הם בני ערובה של אונר"א", קובע עיד. "אין להם מקום אחר להתפרנס בו. לכן אונר"א ממשיך להחזיק בהם כבני ערובה וכך הוא מעצים את כוחו.

יש לפלשתינאים תחושה בעזה ובגדה של חיים תחת דיקטטורה ערבית שאין כמוה. אם העולם המערבי, שמנגן על זכויות אדם והדמוקרטיה, לא יתערב במה שקורה ברש"פ ובחמאס לעולם הפלשתינאים לא יגיעו לשלטון דמוקרטי".

השארת תגובה