עו"ד בן ארי ירצה עונש מאסר בפועל

נועם קוריס
נועם קוריס

בית המשפט העליון הכריע בימים אלו בעתירתו לדיון נוסף של עוד אריה בן ארי.

המבקש, עו"ד אריה בן ארי הינו עו"ד במקצועו, שהורשע בשמונה עבירות של גניבה בידי מורשה ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. ערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה – נדחה, וכך גם ערעור על קולת העונש שהגישה המדינה. כמו כן נדחתה בקשת רשות ערעור שהגיש המבקש לבית משפט העליון (רע"פ 5577/18, השופט ג' קרא מיום 30.7.2018) (להלן: ההחלטה מיום 30.7.2018). לאחר שנדחתה בקשת רשות הערעור, הגיש המבקש עתירה כנגד ההחלטה מיום 30.7.2018 בה טען בעיקר כלפי ההלכה שנפסק בבר"ע 103/82 חניון חיפה בע"מ נ' מצת אור בע"מ, פ"ד לו(3) 123 (1982)) אשר לטענתו פוגעת בזכויות נאשמים. עוד העלה המבקש טענות כלפי ההליך שנוהל בעניינו.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס- נוסחה למיליון הראשון

עו”ד נועם קוריס כותב על איגוד האינטרנט ועל לשון הרע

עו"ד נועם קוריס: תקנון בחינם לאתר אינטרנט

בית המשפט העליון (השופטים נ' סולברג, ע' ברון ו-ד' מינץ) דחה את עתירת המבקש בקובעו, בין היתר, כי בית המשפט הגבוה לצדק אינו משמש ערכאת ערעור על החלטות של בית משפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים ואף אינו משמש ערכאת ביקורת על החלטות של בית המשפט העליון שלא ליתן רשות ערעור בגלגול שלישי (בג"ץ 2398/02 רביד נ' בית המשפט העליון בירושלים בשבתו כבית משפט לערעורים (22.4.2002)). בית המשפט הוסיף וקבע כי אין כל בסיס לטענות "הכלליות והסתמיות" של המבקש המטילות דופי בעבודת בית המשפט וכי על אף האצטלה העקרונית שאותה ביקש לשוות לעתירתו, מדובר בסופו של יום בניסיון להביא את עניינו לפני מותב נוסף ב"גלגול רביעי" (בג"ץ 6312/18 בן ארי נ' כבוד השופט העליון ג'ורג' קרא(3.9.2018)) (להלן: פסק הדין).

על פסק הדין הגיש המבקש בקשה לדיון נוסף ובה הוא חוזר על טענותיו בעתירה שהגיש. עוד עתר המבקש לעיכוב ביצוע גזר הדין וביקש לדחות את התייצבותו בבית הכלא שנקבעה ליום 3.10.2018.

בית המשפט העליון קבע שדין הבקשה להידחות.

סעיף 30(ב) לחוק בתי המשפט, התשמ"ד-1984, קובע כי תנאי לקיום דיון נוסף הוא שבפסק הדין מושא הבקשה נקבעה הלכה, מה שאין כן בפסק הדין מושא הבקשה בענייננו . פסק הדין נסמך על הלכות ותיקות וידועות לפיהן אין בית משפט הגבוה לצדק משמש ערכאת ערעור על החלטות של בית המשפט העליון.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

תגובה אחת
  1. הופקדו אצלו 100 אלף שח כספי נאמנות. משך אותנו במשך שנים בסיפורים. עלות תביעה היא מעבר ליכולותינו. לדאבוני הכסף נעלם.

השארת תגובה