גלריה: דגל התורה התכנסה בבני ברק

התרגשות גדולה נרשמה בקרב תומכי ופעילי דגל התורה בבני ברק עם פתיחת מטה הבחירות של 'דגל' למועצת העיר ומועמדה לראשות העיר הרב אברהם רובינשטיין באופן רשמי אמש בבבנין שנשכר באופן מיוחד לשם כך ברחוב הירדן בעיר,

הכינוס התקיים בהשתתפות מאות ראשי וגבאי קהילות הקודש בעיר ומייסדי ופעילי תנועת דגל התורה במטה המפלגה בעיר, בכינוס נטלו חלק רבני התנועה האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן ויו"ר ועדת הרבנים של דגל התורה הגאון רבי נתן זוכובסקי, לצד חברי הכנסת הרב משה גפני, הרב אורי מקלב, הרב יעקב אשר ומנהל המחלקה המונציפלית של דגל התורה וסגן ראש עיריית בני ברק המיועד הרב מנחם שפירא

את הכינוס פתח והנחה הרב ראובן קורלנסקי והציג את ראש העיר המיועד של בני ברק הרב אברהם רובינשטיין לצד ריענון השורות ורשימת המועמדים החדשה למועצת העיר שמהווים יצוג לכל חלקי ומגווני הקהילות המרכיבות את דגל התורה והם הרב מיכאל קקון, הרב ישראל משה פרידמן, הרב משה מורגנשטרן, הרב אליהו גרינבוים, הרב שלמה שטרן, הרב אהרון פולק, הרב מקס סלמון, הרב יהודה אייזנברג והרב יוסף רוזנגרטן מנכ"ל קרן הסעות, כשהוא מציין את היותם של הנציגים אנשי מעש, חזון ועשיה אשר מפורסמים לכל ברחבי העיר וידועים בעזרתם בכל נושא וענין לכלל הציבור.

במרכז הכינוס נשא דברים ראש העיר המיועד הרב אברהם רובינשטיין, שהדגיש בדבריו את הקהילות הרבות שהוקמו מאז הקמת "דגל התורה", כאשר באותם ימים היו מעט קהילות, וכיום יש בבני ברק עשרות ואף מאות קהילות של בני תורה ובעלי בתים, וכולם נמצאים תחת דגלה של תנועת "דגל התורה" בראשותם של מרנן ורבנן שליט"א. "אנחנו נמצאים עדיין תחת הרושם של האבל למרן ראש הישיבה בעל האיילת השחר זצוק"ל, אשר הנהיג אותנו במאור פנים עשרות בשנים עם עוצמה הגדולה של 'דגל התורה', ובשנת היתמות הזו, אנחנו מתפללים אל הקב"ה בזכותם של כל המייסדים של התנועה, מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל ומרן הגרמ"י ליפקוביץ זצוק"ל, כל אלה וכל גאוני וצדיקי ישראל אשר היו בהקמת 'דגל התורה', והם ממשיכים ללוות אותנו, וכיום בראשות מרנן ורבנן רשכבה"ג שר התורה רבינו הגר"ח קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א ויחד אתם כל חברי מועצת גדולי התורה, אשר ימשיכו להנהיג ולכוון אותנו לדרך בה אנו צריכים ללכת ומה מוטל עלינו לעשות".

כאן עבר הרב רובינשטיין, והתייחס למשימות הגדולות שניצבות בפני העיר בני ברק, והדגיש את החשיבות הרבה שהוא רואה לפעול כדי שהמרחב הציבורי של העיר, יהיה נקי ויפה. "לא רק הבית הפרטי צריך להיות נקי. גם המרחב הציבורי צריך להיות נקי לא פחות מהבית הפרטי. חז"ל לימדו אותנו כבר את חשיבות הענין הזה והגדירו את רשות הרבים כ'רשות שלך. לא יעלה על הדעת", הגביה הרב רובינשטיין את קולו ואמר, "שאנשים יכנסו לבני ברק ויגידו שהעיר לא נקיה. העיר צריכה להיות נקייה יותר מערים אחרות".

בהמשך התייחס לבעיה אקוטית נוספת הקיימת בעיר – בעיית התחבורה – הפרטית והציבורית. "לא יעלה על הדעת שמי שגר בקצה רחוב רבי עקיבא, יקח לו להגיע לצידו השני של העיר חצי שעה, ולאחר מכן להמשיך לירושלים וזה יקח רק ארבעים דקות. אנחנו צריכים לקחת צוות מקצועי וצוות מחברי העירייה כדי לטכס עצה איך אנחנו פותרים את הבעיות הלאה. אמנם אלו בעיות גשמיות אבל הם הופכים לבעיות רוחניות". כן הדגיש, כי נושא זה לא ייפתר במהירות, אבל הוא לוקח על עצמו משימה זו כיעד מרכזי לפעילות מיד לאחר הבחרו לראשות העיר.

לדבריו, גם תחום התעסוקה צריך לקבל דגש ותשומת לב, שהרי 'אם אין קמח אין תורה', וראשי העיר בעשרים השנים האחרונות פיתחו את איזור התעסוקה בצפון העיר, וראשי העיר בעבר פיתחו ועשו למעלה מן המשוער. "מי שזוכר את בני ברק בעבר, רואה איך הפכו את האזור הזה לחוסן הכללי של העיר שלנו". כן התייחס לצרכים החינוכיים של העיר, בתי הספר ושאר מוסדות החינוך שנמצאים עדיין בקראוונים, וכי יש להפוך אותם למבני קבע, כך שהחיידרים ותלמודי התורה יהיו מקומות שנעים להכנס אליהם, ושכל תלמיד יקבל את המגיע לו לא פחות מערים אחרות.

לפני סיום דבריו, הצהיר כי "כל חברי המועצה קיבלו על עצמם לפעול עם דלת פתוחה לתושבים, ולא בתאוריה בלבד, ותמיד אנשים יוכלו להכנס אליהם, אנשים שטוב להם שרוצים שיהיה טוב יותר ולמי שפחות טוב להם, וכל האנשים של דגל התורה רוצים בכך".
כמו כן נשאו דברים הרבנים הגאונים הגר"י סילמן שליט"א והגר"נ זוכבסקי שליט"א יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר, מנהל המחלקה המונצפלית של דגל התורה מנחם שפירא, בסיום הכינוס קיבלו עשרות גבאי הקהילות ופעילי המפלגה את הנושאים עליהם הם אמונים בכדי להביא להצלחת המפלגה בבחירות.

השארת תגובה