גם זה קורה: הושענא רבה בהר הזיתים

ביוזמת מועצת בתי העלמין ירושלים וקרן אביה: מאות השתתפו בסדר לימוד מיוחד בליל הושענא רבה בהר הזיתים

הושענא רבה בהר הזיתים
הושענא רבה בהר הזיתים

סדר לימוד מיוחד בהשתתפות כ-1,000 איש  התקיים השנה במלון שבע הקשתות בהר הזיתים בירושלים. רבנים מורי הוראה ומרצים נטלו חלק בלילה שכולו לימוד תורה באווירה הייחודית של הר הזיתים. ציבור המשתתפים זכה לסדרת שיעורים מופתית במגוון רחב של נושאים  לאורך כל הלילה. את השיעורים מסרו הרב הראשי לישראל הרב הגאון רבי דוד לאו שליט"א, רבה של ירושלים הרב הגאון אריה שטרן שליט"א , הרב הגאון רבי חיים דוד קובלסקי שליט"א ,ועוד רבנים ומרצים דגולים.  הערב המרומם הסתיים בתפילת ותיקין מרגשת ברוב עם  סמוך לחלקה שבו קבורים קדושי גוש קטיף שקבריהם הועתקו מגוש קטיף להר הזיתים.

בערב השתתף גם השר לענייני ירושלים והמועמד לראשות עיריית ירושלים זאב אלקין. הערב התקיים ביוזמתם של מועצת בתי העלמין וקרן אביה ובחסות משרד החינוך. מאות המשתתפים הודו ליוזמי הערב על היוזמה הברוכה לקיים את סדר הלימוד בליל הושענא רבא בהר הזיתים סמוך לבית המקדש.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב הלל הורוביץ: "הייתה לנו הזכות לקיים סדר לימוד סמוך לקבריהם של הצדיקים והקדושים אשר טמונים בהר הזיתים סמוך ונראה למקום המקדש. מקום שבו תחל גאולתם של ישראל בבקיעת הר הזיתים.  אין זה עניין פשוט שהר הזיתים שב והופך למקום שבו נשמע קול התורה בגאון. אנחנו זוכים שכיום יהודים יכולים לעלות בבטחה אל הר הזיתים ושב ההר לכבודו כימי קדם. אני מודה לקרן אביה ולמשפחת גולדברג על הפקת ליל הלימוד, ולכל הציבור הענק שהשתתף בסדר הלימוד ובראש ובראשונה לרבנים הגאונים שהקדישו מזמנם היקר למען הערב הקדוש הזה. זכות גדולה הייתה לנו לסיים את הערב בתפילה ליד קדושי גוש קטיף אשר זכו לבוא אל מנוחתם האחרונה בהר הזיתים עד ביאת גואל צדק".

בתוך כך, מועצת בתי העלמין מזכירים לציבור העולים לפקוד את קברי בני משפחותיהם וצדיקי הדורות הקבורים בהר הזיתים, את פעילותו של הקו החדש להר הזיתים קן 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים.  הקו פועל בימי הביקוש א- ה, בין השעות 08:30 עד 19:45- נע בציר קצר ויעיל מאוד- מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לפסגת הר הזיתים (ליד תחנת המשטרה), וחזרה לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.

אלפי בני משפחות ועמך ישראל שביקשו בעבר לפקוד את הקברים בהר, נמענו מלעשות זאת בשל חששות ביטחוניות והעדר תחבורה מסודרת להר. מאז החל הקו לפעול ביוזמת מועצת בתי העלמין, עולים להר הזיתים אלפי איש מידי שנה.

כידוע, בשנים האחרונות פועלים הנהלת מועצת בתי העלמין רבות לסייע להגברת הנוכחות הביטחונית בהר הזיתים, דבר שהוכיח את עצמו והעלה משמעותית את תחושת הביטחון, והביא להגדלת מספר המבקרים במאות אחוזים. בנוסף רבים שנמנעו מכך החלו לבקש לטמון את יקיריהם שהסתלקו מהעולם דווקא בהר הזיתים. יש לציין שבניגוד לעבר בשלש שנים האחרונות לא נופצה אף מצבה בהר הזיתים.

השארת תגובה