מבצע לא שגרתי: ביקור מרגש בכותל

אנשים הסובלים מנכויות קשות ל"ע, ומאושפזים במרכזים רפואיים של חב"ד בירושלים ובמגדל העמק, ערכו ביקור היסטורי ומרגש בשריד בית מקדשנו. הרבה דמעות של שמחה היו שם, וגם אתגר לא שגרתי: "עשינו מאמץ עליון להביא את כולם, גם כאלה שמדובר עבורם באתגר רפואי סבוך, להגיע לשריד בית מקדשנו"

במעגל השנה מגיעות קבוצות רבות של מבקרים לכותל המערבי, בפרט בחודשי החגים, אולם אין ספק כי אחת הקבוצות היותר מיוחדות, הייתה של קבוצת יהודים, הסובלים מנכויות קשות, וחוסים במרכזים רפואיים ייחודיים של 'כולל חב"ד' במגדל העמק (מרכז גרבסקי) ובירושלים (מרכז פינגר).

זו הפעם הראשונה שהחוסים משני המרכזים הרפואיים נפגשו יחד. במרכזים הללו מקבלים החוסים שירות רפואי מקצועי, המהווה את "המילה האחרונה" בתחום הטיפולי-שיקומי המוצע כיום לנכים פיזיים קשים.

"המפגש של הקבוצות ממגדל העמק ומירושלים היה מרגש במיוחד, כמו משפחה גדולה שהתאחדה לערב אחד", סיפר קובי ויזל, המנהל את המרכז בירושלים ובמגדל העמק.

הלוגיסטיקה הייתה מאתגרת. "עשינו מאמץ עליון להביא את כולם, גם כאלה שמדובר עבורם באתגר רפואי סבוך, להגיע לשריד בית מקדשנו", מוסיף ויזל.

ואכן, המאמץ היה שווה. "לראות את היהודים היקרים הללו, עומדים מול הכותל, כלומר יושבים על כסא גלגלים, כשחלקם דומעים מהתרגשות – היה שווה כל מאמץ", מספר אחד מאנשי הצוות.

הביקור בכותל היה חלק מיום חווייתי שנערך עבורם בירושלים. במהלך יום זה, סעדו המשתתפים במצודת דוד וגם האזינו לנאום מיוחד של רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ.

היה זה יום יוצא דופן, מרומם, ולחלק לא מבוטל מהם גם היסטורי.

השארת תגובה