כשלון הרכבת: קו ירושלים – ת"א, יתמהמה

17 שנים לאחר שהחל פרוייקט הקו החדש שיחבר בין ירושלים לתל אביב, אחרי אין ספור דחיות ומליארדי שקלים – שוב תידחה חנוכת הקו מירושלים לתל אביב

רכבת ישראל עלתה למירון עם השר כץ, צילום פישל רוזנפלד (11)
רכבת ישראל עלתה למירון עם השר כץ, צילום פישל רוזנפלד (11)
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, יו"ר רכבת ישראל, דן הראל ומנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון, ישתתפו בצהריים בפתיחת קו הרכבת החדש מירושלים.

שורת המכובדים תגיע לתחנה החדשה והיפה הסמוכה לבנייני האומה ולתחנה המרכזית, ותחנוך את תחילת נסיעות ההרצה של הקו החדש.

אולם, אם חשבתם שהנה הנה הגיעה הרכבת שתביא אתכם מירושלים לתל אביב בכחצי שעה אז נכונה לכם אכזבה.

חצי שנה אחרי מועד ההשקה עליו הכריז שר התחבורה רשמית, פסח תשע"ח, הקו החדש עדיין איננו מוכן סופית.

מי שירצה לנסוע ברכבת מירושלים יגלה מיד שהרכבת מגיעה רק עד נתב"ג ועל מנת להמשיך משם לתל אביב יש להחליף רכבת לרכבת דיזל מיושנת, מה שהופך את כל העניין לאטרקטיבי הרבה פחות ומהיר הרבה פחות. זאת למרות ההבטחות שנתנו ראש הממשלה והשר כץ אך לפני מספר חודשים, לפיהן יהיה אמנם עיכוב בפתיחת הקו החדש, אולם "הרכבת תגיע בסוכות עד תל אביב ואפילו עד הרצליה".

כעת סופו של הפרויקט עוד רחוק והחיוכים הצפויים בטקס היום עוד לא מבשרים את השינוי שתושבי ירושלים מחכים לו שנים רבות כל כך.

השארת תגובה