סופית: אלשיך לא ימשיך כמפכ"ל

השר לבטחון פנים הודיע למפכ"ל רוני אלשיך כי לא יאריך את כהונתו, אלשיך איחל הצלחה למי שיחליפו – לפיד והשמאל תוקפים: נתניהו רוצה 'מפכ"ל נח'

רוני אלשיך
רוני אלשיך

יממה לאחר ששניים מחברי הועדה למינוי בכירים הודיעו על פרישתם, נפגש השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן עם המפכ"ל של משטרת ישראל, רב-ניצב רוני אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך.

בין השניים התגלעו חילוקי דעות רבים מזה זמן רב. כמו כן, מתיחות קשה חקוקה בין אלשיך לסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע החקירות בפרשיות ששמו של נתניהו נכרך בהן.

מטעם השר ארדן נמסר: "השר ארדן הודה למפכ"ל אלשיך על שירותו רב השנים ועתיר ההישגים למען ביטחון המדינה ואזרחיה, וציין כי במהלך כהונת המפכ"ל, משטרת ישראל התעצמה ועברה שינויים ותהליכים חשובים, ששיפרו את תפקודה ואת יכולותיה".

השר ארדן יכנס אחר הצהריים מסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים מהם יבחר את המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.

ממשטרת ישראל נמסר: "מפכ"ל המשטרה הודה לשר על בחירתו למפכ"ל המשטרה לפני כשלוש שנים, ועל הזכות שנפלה בחלקו לפקד ולהוביל 31 אלף שוטרים ו- 33 אלף מתנדבים שאחראים על הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. המפכ"ל יסיים את כהונתו אחרי 38 שנות שירות בארגוני הביטחון בשליחות למען מדינת ישראל ואזרחיה. המפכ"ל מאחל הצלחה למי שייבחר ויעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך".

אלשיך עצמו אמר: "משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הם צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן ואני משוכנע שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה".

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הגיב על סיום הכהונה: "יש סיבה אחת – ואחת בלבד – לכך שכהונתו של רנ"צ רוני אלשיך לא הוארכה. ראש הממשלה רוצה מפכ"ל נוח, שלא יחקור אותו".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר: "ענן כבד רובץ על החלטת השר ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ"ל. בזמן שמשטרת ישראל עושה את מלאכתה ונלחמת בחשדות לשחיתות שלטונית של ראש הממשלה וסביבתו – שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה. לנתניהו ולכל שרי הליכוד שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה בו, אסור היה להחליט בעניין עתיד המפכ"ל. להחלטה שלהם יש מטרה אחת – להלך אימים על שלטון החוק".

השארת תגובה